Avatar billede dogg Nybegynder
16. juni 2006 - 11:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Streame musik

Hej alle,

Jeg har nogle musikstykker i MP3 jeg gerne vil have streamet i flash. Er det muligt at lave noget flashprogrammering, sådan så at en flashfil kan streame et tilfældigt mp3-nummer på min server? Eller i det mindste bare ét af dem. Hvis ikke, er der så nogen der kan hjælpe med en alternativ løsning?

På forhånd tak!
Avatar billede mat Nybegynder
16. juni 2006 - 12:24 #1
En simpel afspiller:

// lav playlist
tracks = ["track1.mp3", "track2.mp3", "track3.mp3"];
track_num = 0;
s = new Sound(); // nyt lydobjekt
s.loadSound(tracks[track_num], true); // start streaming

s.onSoundComplete = function() {

    trace(track_num);
    if ( track_num < tracks.length-1 ) {
        track_num = track_num + 1; // Vælg næste nummer
    }
    else {
        track_num = 0; // Wrap playlist
    }
    this.loadSound(tracks[track_num], true); // load næste nummer
}

mvh mat
Avatar billede dogg Nybegynder
16. juni 2006 - 17:58 #2
SUPER! Det var lige det jeg ledte efter! Det eneste der mangler er, at den spiller dem random... Kan den ændres til at gøre det?
Avatar billede dogg Nybegynder
16. juni 2006 - 18:18 #3
Hvis ikke det kan lade sig gøre, kunne jeg selvfølgelig lave forskellige flashfiler, og så lave en random af dem...
Avatar billede dogg Nybegynder
16. juni 2006 - 18:44 #4
Det kunne måske også være et den afspillede et nummer ud fra querystring?? Så hvis querystring fx er track1 så spiller den track1.mp3
Avatar billede mat Nybegynder
16. juni 2006 - 19:14 #5
Flash har en random funktion (kig under Math.random i hjælpen, eller søg her på eksperten), så bruger du bare den til at vælge nummer med istedet for at køre playlisten igennem som i ovenstående.

Du kan godt specificere filen dynamisk, søg på flashvars (vil jeg tro) eller brug LoadVars (kan også nærlæses i hjælpen, eller findes i hobetal i denne kategori) til at hente fra en server, hvis det er det du vil?

mvh mat
Avatar billede dogg Nybegynder
16. juni 2006 - 20:20 #6
Ok det prøver jeg! Mange tak for hjælpen! Smid et smid, og få dine velfortjente point!
Avatar billede mat Nybegynder
16. juni 2006 - 20:33 #7
okidoki :)