Avatar billede sjat Nybegynder
16. juni 2006 - 10:47 Der er 5 kommentarer

Manglende tegn i formmail

Hej Eksperter!

Jeg har lavet denne formmail http://sjat.com/html/bestilling.htm

Mit problem er at der i den mail jeg modtager efter brugeren har udfyld formmailen, ikke vises Æ, Ø & Å. I stedet for er der nogle tegn. (som sikkert har et navn) :-)

Jeg vil tro det er en lille ting jeg skal rette i scriptet, men jeg er ærligt talt på bar bund.

Jeg håber nogen kan/vil hjælpe.

Hilsen
Anders
Avatar billede mfalck Praktikant
16. juni 2006 - 11:11 #1
kan du evt vise et eksempel på hvordan det ser ud ? Det er sikkert noget tekst-kodning som mangler.
Avatar billede sjat Nybegynder
16. juni 2006 - 11:21 #2
Altså:
Æ ser sådan her ud æ
Ø ser sådan her ud ø
Å ser sådan her ud Ã¥

Hvis det er selve fommail koden du vil se, så ser den sådan her ud:

<FORM method="post" action="http://www.sjat.com/cgi-bin/FormMail.pl">
                      <div align="center">
                        <INPUT TYPE="HIDDEN" NAME="recipient" VALUE="min@email.dk">
                        <INPUT TYPE="HIDDEN" NAME="redirect" VALUE= "http://www.sjat.com/html/bestilling2.htm"><br>
            <input type=hidden name="required" value="Navn,Adresse,Postnummer,By,Email">
<input type=hidden name="missing_fields_redirect" value="bestilling_fejl.htm">
<table width="480" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
                          <tr class="brodtxt">
                            <td width="76" height="28"><div align="left"><span class="style3">Navn:</span></div></td>
                            <td width="8" align="left"><span class="style14">*</span></td>
                            <td height="28" colspan="3"><input name = "Navn" type = "TEXT" id="Navn" size="40"></td>
                          </tr>
                          <tr class="brodtxt">
                            <td height="28"><div align="left"><span class="style3">Adresse:</span></div></td>
                            <td align="left"><span class="style14">*</span></td>
                            <td height="28" colspan="3"><input name = "Adresse" type = "TEXT" id="Adresse" size="40"></td>
                          </tr>
                          <tr class="brodtxt">
                            <td height="28"><div align="left"><span class="style3">Postnummer:</span></div></td>
                            <td align="left"><span class="style14">*</span></td>
                            <td width="70" height="28"><input name = "Postnr" type = "TEXT" id="Postnr" size="10" maxlength="4"></td>
                            <td width="52" height="28"><div align="left" class="style3 style5">
                                <div align="center">By:</div>
                            </div></td>
                            <td width="274" align="right"><div align="left">
                                <input name = "By" type = "TEXT" id="By" size="16">
                            </div></td>
                          </tr>
                          <tr class="brodtxt">
                            <td height="28"><span class="style3">E-mail:</span></td>
                            <td align="left"><span class="style14">*</span></td>
                            <td height="28" colspan="3"><span class="style5">
                              <INPUT NAME = "Email" TYPE="TEXT" id="Email" size="40">
                            </span><span class="style5"></span></td>
                          </tr>
                          <tr class="brodtxt">
                            <td height="28"><span class="style3">Telefon:</span></td>
                            <td align="left"><span class="style15"></span></td>
                            <td height="28" colspan="3"><span class="style5"></span><span class="style5">
                              <INPUT NAME = "Telefon" TYPE="TEXT" id="Telefon" size="20">
                            </span></td>
                          </tr>
                          <tr class="brodtxt">
                            <td height="10">&nbsp;</td>
                            <td height="10" align="left">&nbsp;</td>
                            <td height="10" colspan="3">&nbsp;</td>
                          </tr>
                          <tr class="brodtxt">
                            <td height="28"><span class="style3">Produkt:</span></td>
                            <td align="left"><span class="style5"><span class="style14">*</span></span></td>
                            <td colspan="3" rowspan="2" align="left"><table width="395"  border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
                                <tr>
                                  <td width="31" align="center"><input name="Produkt" type="checkbox" id="Betalingsform" value="Byens Stolthed - Lion"></td>
                                  <td width="160" height="28"><span class="style3">&quot;Byens Stolthed - Lion&quot;</span></td>
                                  <td width="107" class="brodtxt">Antal:
                                  <input name = "Lion - Antal" type = "TEXT" id="Lion - Antal" size="4" maxlength="2"></td>
                                <td width="97" class="brodtxt">Str:

                                  <select name="Lion - Str" size="1" id="Lion - Str">
                                    <option> </option>
                                    <option>M</option>
                                    <option>L</option>
                                    <option>XL</option>
                                    <option>XXL</option>
                                  </select></td>
                                </tr>
                                <tr>
                                  <td align="center"><input name="Produkt" type="checkbox" id="Produkt" value="Byens Stolthed - College"></td>
                                  <td height="28"><span class="style3">&quot;Byens Stolthed - College &quot;</span></td>
                                  <td height="28" class="brodtxt">Antal:
<input name = "College - Antal" type = "TEXT" id="College - Antal" size="4" maxlength="2"></td>
                                <td height="28" class="brodtxt">Str:
                                  <select name="College - str" size="0" id="College - str">
                                    <option> </option>
                                    <option>M</option>
                                    <option>L</option>
                                    <option>XL</option>
                                    <option>XXL</option>
                                  </select></td>
                                </tr>
                            </table></td>
                          </tr>
                          <tr class="brodtxt">
                            <td height="28"><span class="style5"></span></td>
                            <td align="left"><span class="style5"></span></td>
                          </tr>
                          <tr class="brodtxt">
                            <td height="10">&nbsp;</td>
                            <td height="10" align="left">&nbsp;</td>
                            <td height="10" colspan="3">&nbsp;</td>
                          </tr>
                          <tr class="brodtxt">
                            <td height="28">&nbsp;</td>
                            <td align="left">&nbsp;</td>
                            <td height="28" colspan="3"><input name="submit2" type=submit value="Bestil">
                                <input name="submit2" type=reset value="Slet"></td>
                          </tr>
                          <tr class="brodtxt">
                            <td height="50" colspan="5"><span class="style3"><strong>Bem&aelig;rk:</strong> alle felter m&aelig;rket med <span class="style14">*</span> <strong>ska</strong>l udfyldes, ellers har vi ikke mulighed for at behandle Deres bestilling. </span></td>
                          </tr>
                        </table>
                      </div>
                    </FORM></td>

Koden er uden tvivl noget spaghetti, men programmør det bliver jeg nok heller aldrig!

/Anders
Avatar billede mfalck Praktikant
16. juni 2006 - 13:16 #3
er formmail.pl en standard ? Mit gæt er at det går galt når den vil sende fra formmail til emailen.
Avatar billede sjat Nybegynder
16. juni 2006 - 14:36 #4
det er den "standard" b-one.net anbefaler, når man skal opsætte formmails fra deres webhotel.

Kan være jeg skal tage en snak med min udbyder.
Avatar billede mfalck Praktikant
16. juni 2006 - 14:47 #5
ja - det kan godt være at de har nogle tips til at få det til at virke.