Avatar billede zarina Nybegynder
16. juni 2006 - 10:27 Der er 11 kommentarer

Ny, men defekt router?

Hej med jer, jeg håber, I kan hjælpe mig - og at jeg er i den rigtige kategori..

Jeg har i går købt en Level One wireless Router, WBR-3406TX. Jeg kan slet ikke komme i kontakt med den; burde jeg ikke kunne komme på nettet på 'gammeldaws' vis, hvis jeg forbinder den som en almindelig router (kabel fra ADSL til router til PC)? Nettet og maskinen virker fint, men jeg kan altså ikke komme på nettet via den nye router, ej heller med kabler...

Jeg satte et kabel i fra den nye router til maskinen, da jeg skulle oprette trådløs, fordi intet andet virkede - så kunne jeg komme ind på startsiden og logge mig på som admin (default), men herefter kunne jeg ikke komme videre.

What to do? Er det boksen?
Håber virkelig, I sidder med guldkornet! (Eller at det er boksen!)
Avatar billede peet49 Nybegynder
16. juni 2006 - 10:53 #1
Har du prøvet, at reesette modemet?
Avatar billede zarina Nybegynder
16. juni 2006 - 11:22 #2
Ja, det synes jeg. Et par gange, endda - med og uden strøm i (du kan godt høre, jeg ikke ved en disse om det, ikke ;)
Avatar billede t-bee Novice
16. juni 2006 - 11:37 #3
Når du ikke kan komme videre, mener du så den går i stå, eller ved du ikke hvilken opsætning du skal lave på den?
Avatar billede peet49 Nybegynder
16. juni 2006 - 11:44 #4
Højreklik på dit netkort - reparer
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. juni 2006 - 13:19 #5
Indtil du får den til at gå på nettet, skal du anvende kablet forbindelse mellem router og din maskine, for der er ingen ide at anvende trådløs før internettet virker.

Reset gør du på den lille knap bagpå, hvor også stikkene til LAN sidder. Du skal holde knappen inde i 10 - 15 sekunder, og der skal være strøm på routeren.

Hvis det ikke hjælper med forbindelsen, så slukker du for routeren i 10 - 15 sekunder, og der om det giver forbindelse.

For at se om du får forbindelse, skal du ind i Start > Kør >  skriv cmd og tryk enter > skriv ipconfig og tryk enter. Den vil nu fortælle hvilken IP maskinen har fået, og hvilken Standart Gateway du er forbundet til. De 2 Ip adresser vil ligne hinanden, og vil se nogenlunde således ud 192.168.xxx.xxx og der vil kun være forskel på tallet efter sidste punktum.

Hvis den tildeler dig en IP, så har du fat i routeren, og det er routeren der ikke kan komme på nettet.

Fortæl hvad du får, så tager vi den derfra.
Avatar billede kenp Novice
16. juni 2006 - 16:35 #6
hvem har du som udbyder?
Avatar billede zarina Nybegynder
16. juni 2006 - 17:52 #7
Nå, jeg opgav foretagendet og fik pengene retur. Har købt en Belkin, og det kører bare. Her var ingen problemer med at komme ind og konfigurere den, men tak for jeres tid. Kast et svar, hvis I vil ha' point, så må I dele.

peet -> havde prøvet de ting, du skriver ;/
t-bee -> links'ne i menuen efter logon'en virkede ikke. Så jeg kunne bare ingen vegne komme...
dragon -> ja, så langt nåede jeg så aldrig, førend jeg havde shoppet en anden router! Tålmodighed er desværre ikke en dyd her i huset! ;)

TAK for jeres tid!
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. juni 2006 - 17:54 #8
velbekomme, og god week-end  ;-)
Avatar billede t-bee Novice
16. juni 2006 - 18:13 #9
Lyder som en god løsning, Level One routeren havde nok syg firmware. Husk at kryptere den trådløse adgang hvis ikke du har gjort det! god weekend:) T-Bee
Avatar billede zarina Nybegynder
16. juni 2006 - 18:24 #10
t-bee, det kan du tro, jeg har! ;) Mon ikke 128 (hedder det bit?) kan gøre det?

god weekend til jer alle... :)
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. juni 2006 - 23:29 #11
Hvis du kan anvende WPA-PSK så brug dette, men det kræver at netkortet også kan bruge dette.