Avatar billede aligncenter Nybegynder
09. maj 2001 - 21:47 Der er 8 kommentarer

højreklik på mus

hvordan definere jeg forskellen på et venstre click på musen eller et højreklik
Avatar billede webmasterdk Praktikant
09. maj 2001 - 21:56 #1
window.onmousedown=right;
Avatar billede webmasterdk Praktikant
09. maj 2001 - 21:57 #2
det er taget fra en af de møg irriterende højre clicks alerts!
Avatar billede webmasterdk Praktikant
09. maj 2001 - 22:07 #3
her er hele koden hvis du vil se sammenhængen i det!
<script language=\"JavaScript\">
<!-- // Begin hiding from old browsers

// (Rightclick:) This section disables right click in MSIE and Netscape
function right(evnt) {
if (navigator.appName.toUpperCase().match(/NETSCAPE/) != null) {
if (evnt.which >= 2){
alert(\"Sorry this function is disabled, by WebmasterDK.dk\");
return false;
}
else
if (event.button>=2)
alert(\"Sorry this function is disabled, by WebmasterDK.dk\");
}
document.onmousedown=right;
if (document.layers) window.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);
window.onmousedown=right;
// (Resize:) End rightclick disable section

// End hiding -->
</script>
Avatar billede aligncenter Nybegynder
09. maj 2001 - 22:42 #4
Webmaster der er forskel på Java og JavaScript, dette er Java katagorien
Avatar billede logical Nybegynder
09. maj 2001 - 23:00 #5
Er du virkelig interesseret i at uddele point for det, eller tager du dem bare selv igen?
Avatar billede aligncenter Nybegynder
09. maj 2001 - 23:07 #6
det hænder hvis jeg ikke får et svar der kan bruges, men du svarer godt så selvfølgelig skal du have point :)
Avatar billede delbing Nybegynder
10. maj 2001 - 00:49 #7
MouseEvent.isPopUpTrigger() er true hvis der er foretaget et højreklik, på de fleste platforme.
Der er ikke umiddelbar support af flerknapsmuse, men du kan fange om brugeren har \"bedt\" om en popupmenu ved den metode.
Avatar billede bassfucker Nybegynder
16. maj 2001 - 09:46 #8
MouseEvent.isMetaDown() er true, når du trykker på højre knap.