Avatar billede clauzzzz Nybegynder
15. juni 2006 - 18:22 Der er 5 kommentarer

åbne fil som read-only vha kode

Hejsa

Er der en der kan hjælpe med følgende:

Når man åbner en beskyttet fil, bliver man jo bedt om at indtaste PW eller åbne som read-only.

Hvordan skal VBA-koden se ud for at springe meddelelsen over. Altså, åbne automatisk som read-only.

on error resume what???
Avatar billede zoooo Nybegynder
16. juni 2006 - 08:56 #1
Prøve den her:
Application.Workbooks.Open Filename:=fil, ReadOnly:=True, IgnoreReadonlyrecommended:=True

hvor "fil" er navnet på den fil du vil åbne
Avatar billede clauzzzz Nybegynder
16. juni 2006 - 10:10 #2
Jeg har nu sakset lidt og forsøgt at køre følgende, men så vidt jeg kan se åbnes filen ikke. Det er ihvertfald ikke muligt at fylde noget i array.

Dim MyArray As Variant
On Error Resume Next
    Workbooks("fil").Activate
If Err = 9 Then Application.Workbooks.Open_Filename:="fil", ReadOnly:=True, IgnoreReadonlyrecommended:=True
On Error GoTo 0

MyArray = Workbooks("fil").Worksheets("ark").Range("A1:Q2000")
Avatar billede zoooo Nybegynder
16. juni 2006 - 12:48 #3
Prøv at fjerne underscore mellem "Open" og "Filename"
Avatar billede clauzzzz Nybegynder
16. juni 2006 - 13:12 #4
Underscoren er blot et levn fra noget Copy/Paste. Koden er afviklet med et mellemrum mellem open og filename.

Er det mon fejlkoden, der er forkert?
Avatar billede zoooo Nybegynder
16. juni 2006 - 21:47 #5
Prøv at fjerne "" omkring fil i filename så skulle filen blive åbnet