Avatar billede glenn Nybegynder
15. juni 2006 - 11:57 Der er 4 kommentarer

HTTP 500 - Internal server error ved AD læsning

Jeg har googlet og fundet forskellige ASP-scripts til at liste brugere i ASP. Men alle sammen giver mig HTTP 500 - Internal server error. Og jeg fatter ikke hvad der giver mig fejlen.
I bund og grund vil jeg bare liste brugerne, deres tlfnummer,etc.
Som sagt har jeg prøvet mange scripts, her er et af dem (på grupper):

<%@ Language="VBScript" %>
<%
Option Explicit
%>
<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Listing of Domain Groups</TITLE>
</HEAD>
<%
Dim oRootDSE, oCon, oCmd, oRecordSet
Dim sDomainADsPath, sUser, sPassword, sGroup, sProperties
Dim aDescription, aMember, iCount

Set oRootDSE         = GetObject("LDAP://RootDSE")
sDomainADsPath        = "LDAP://" & oRootDSE.Get("defaultNamingContext")
Set oRootDSE         = Nothing

Set oCon         = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

sUser            = "user"
sPassword        = "password"

oCon.Provider         = "ADsDSOObject"

oCon.Open "ADProvider", sUser, sPassword

Set oCmd        = Server.CreateObject("ADODB.Command")
Set oCmd.ActiveConnection = oCon

sProperties        = "name,ADsPath,description,member"
sGroup            = "*"

oCmd.CommandText    = "<" & sDomainADsPath & ">;(&(objectCategory=group)(name=" & sGroup & "));" & sProperties & ";subtree"
oCmd.Properties("Page Size") = 100

Set oRecordSet = oCmd.Execute

Response.Write("<strong> Global Groups for the domain: " & Replace(Mid(sDomainADsPath,11), ",DC=", ".") & "</strong>")

Response.Write("<table border='1'>")
Response.Write("<tr><th>Name</th><th>ADsPath</th><th>Description</th><th>Members</th></tr>")
Response.Write("<font size=-2>")
While Not oRecordSet.EOF
    Response.Write("<tr><td>" & oRecordSet.Fields("name") & "</td>")
    Response.Write("<td>" & oRecordSet.Fields("ADsPath") & "</td>")
    aDescription = oRecordSet.Fields("description")
    Response.Write("<td> ")
    If Not IsNull(aDescription) Then Response.Write aDescription(0)
    Response.Write("</td>")
    aMember = oRecordSet.Fields("member")
    Response.Write("<td><select size = '5'> ")
    If Not IsNull(aMember) Then
        For icount = 0 to UBound(aMember)
            Response.Write("<option>" & aMember(iCount))
        Next
    End If
    Response.Write("</td></tr>")
    oRecordSet.MoveNext
Wend
Response.Write("</font>")
Response.Write("</table>")

oRecordSet.Close
oCon.Close

Set oRecordSet = Nothing
Set oCon = Nothing
%>
</BODY>
</HTML>
Avatar billede glenn Nybegynder
15. juni 2006 - 12:57 #1
Der sneg sig en fejl ind. Der skulle naturligvis stå "..ASP-scripts til at liste brugere i AD (Active Directory).."
Avatar billede a1a1 Novice
15. juni 2006 - 13:27 #2
du skal give din iusr_<maskine> tilladelse til at læse/afvikle de filer der skal bruges...

Hvis du afvikler det på et lan med domæne (du skal logge ind), og bruger windowsauthentication, skal du give din "egen" bruger adgang...

du kan evt. bruge filemon til at finde ud af hvilke filer du ikke har adgang til:
http://www.sysinternals.com/Utilities/Filemon.html

;o)
Avatar billede glenn Nybegynder
15. juni 2006 - 14:00 #3
Det er et kanon tool du listede der.
Den giver følgende information:
w3wp.exe:3560 QUERY INFORMATION \test\7.asp BUFFER OVERFLOW FileFsVolumeInformation
w3wp.exe:3560 QUERY INFORMATION \test\7.asp BUFFER OVERFLOW FileAllInformation

Hvad er det for nogle filer du omtaler?
Avatar billede glenn Nybegynder
15. juni 2006 - 14:11 #4
Ifølge SysInternals er ovenstående fejl alligevel ikke nogen fejl!
Der kommer ikke andet ud som ikke er succes. Så altså ingen fejl derfra.