Avatar billede christ Nybegynder
14. juni 2006 - 23:08 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Access Update notatfelt

Hej

Måske er kategorien ikke den korrekte...

Jeg har en Access DB med bl.a. nogle 'notat' felter.
Når jeg opretter i DB er der ingen problemer.

Så snart jeg skal lave en 'update' på 'notat' felterne sker der ingen ændringer?!

Der kommer ingen fejlmeddelelser. Min SQL sætning ser rigtigt nok ud. Måske andre har oplevet noget lignende med 'notat' felter?

Hvad er galt?

Siden er lavet i ASP...

På forhånd tak

Chris
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2006 - 23:12 #1
- Hejsa! Nej! Jeg har for eksempel ALDRIG oplevet noget lignende...

kan du ikke prøve at smide din asp-update-kode herinde?

\Dan
Avatar billede christ Nybegynder
15. juni 2006 - 17:37 #2
Jeg fandt selv fejlen. En tanketorsk efter en del timer foran skærmen...

Mit 'WHERE' kriterie var det samme som det "gamle" felt. Dvs. jeg ville opdatere en række der ikke opfyldte det kriterie.

SQL = "UPDATE produkt SET navn = '" & navn & "' WHERE navn = '" & navn & "'"

Jeg brugte så bare ID fra tabellen i mit 'WHERE' kriterie.

SQL = "UPDATE produkt SET navn = '" & navn & "' WHERE id = '" & id & "'"

Gav det mening...

Chris