Avatar billede doozerii Nybegynder
14. juni 2006 - 16:35 Der er 1 kommentar og
1 løsning

warning: connect to transport local: No such file or directory

Dette burde være enkelt. :)

Der er tydeligvis et eller andet sted i min postfix opsætning hvor det går galt, når den prøver at afleverer lokal mail.

Serveren kan fint poste mail ud i verden (som den skal). Den svarer ikke på port 25 (pga. suse firewall), da jeg ikke gider slås med spam/relaying (det er en webserver som kun skal kunne sende post ud.)

Jeg bruger postfix (std. i SUSE 8).

Serveren kan (kva subj.) ikke afleverer mail. (udsnit fra /var/log/mail)

Hvad skal der til for at den kan kyle en mail til root på baggrund af cron og div. security analyser?

i main.cf er bla. flg. sat:
myhostname er sat,
mydomain er også sat,
myorigin = $myhostname
inet_interfaces = localhost
mydestination = $myhostname, localhost.$mydomain, $mydomain
mynetworks_style = host
relayhost =
Avatar billede keld_simonsen Nybegynder
17. juni 2006 - 12:06 #1
Det er nok fordi den ikke kan connecte til sig selv på port 25.
Så åbn for adgang til port 25 inden fra lokalnetværket. Du kan bare holde porten lukket udefra. Jeg kender ikke suse fw men det må kunne gøres.
Avatar billede doozerii Nybegynder
17. juni 2006 - 12:27 #2
Heh, ja det var også min tanke. Men jeg kunne telnette til mig selv på port 25, så det var ikke det.

Problemet løste sig selv på magisk vis da jeg rullede en postfix 2.0 på. (Jeg lagde den på med en make update, så config filerne er de samme.). Tydeligvis var der noget galt med postfix 1.2. Hvad ved jeg ikke, men eftersom jeg fik løst det er det blevet mindre interessant.

Mvh
Kristoffer