Avatar billede dranzer Nybegynder
14. juni 2006 - 15:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ctrl+Alt+Delete, Får fejl.

Hejza jeg fandt det her kode på nettet men fik fejl så jeg lave lidt om på det. Fordi det var til Visual Basic 6.0 og jeg bruger Visual Studio 2005.

Men nu får jeg ingen fejl i koden når den er lavet.

Men så får jeg en fejlmeddelelse som ser sådan her ud:

http://www.online-net.dk/fejl.JPG

når jeg trykker på en af knapperne...

Fejlmeddelelsen indeholder følgne

Et kald til PInvoke-funktionen 'WindowsApplication2!WindowsApplication2.Form1::SystemParametersInfo' har gjort stakken ubalanceret. Det skyldes højst sandsynligt, at den administrerede PInvoke-signatur ikke svarer til den ikke-administrerede destinationssignatur. Kontroller, at PInvoke-signaturens kaldeformat og kaldeparametre svarer til destinationens ikke-administrerede signatur.

her er min kode:

Public Class Form1

    Declare Function SystemParametersInfo Lib "user32" Alias "SystemParametersInfoA" (ByVal uAction As Long, ByVal uParam As Long, ByVal lpvParam As Integer, ByVal fuWinIni As Long) As Long

    Private Sub disablekeys(ByVal disable As Boolean)
        SystemParametersInfo(97, disable, CStr(1), 0)
    End Sub

    Private Sub Disable_Ctrl_Alt_Del_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Disable_Ctrl_Alt_Del.Click
        disablekeys(True)
    End Sub

    Private Sub EnablesCrtl_Alt_Del_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles EnablesCrtl_Alt_Del.Click
        disablekeys(False)
    End Sub

End Class

Håber der er nogne der kan hjælpe. ;o)
Avatar billede arne_v Ekspert
16. juni 2006 - 02:17 #1
den korrekte erklæring er

Declare Function SystemParametersInfo Lib "user32" Alias "SystemParametersInfoA" (ByVal uAction As Integer, ByVal uParam As Integer, ByRef lpvParam As Object, ByVal fuWinIni As Integer) As Integer

den vigtige forskel er at tredie argument er ByRef ikke ByVal
Avatar billede arne_v Ekspert
09. juli 2006 - 03:19 #2
har du fået prøvet det ?
Avatar billede dranzer Nybegynder
12. juli 2006 - 22:24 #3
Det er nu godt nok lang tid side jeg oprette denne tråd.

Så jeg havde givet den op og fundet ud af og gør den på en anden måde ved at den skriver i registreringsdatabasen istedet ;o) så nu har jeg fået det til at lykkes det jeg skulle. ;o) eller tak for hjælpen. :o)