Avatar billede tyfos Nybegynder
14. juni 2006 - 14:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tildele felt farve udfra feltets indhold

Er det muligt, på en formular, at et felts baggrundsfarve automatisk sættes udfra hvad feltet indeholder? Eks. high giver rød osv.? Og hvordan?
Avatar billede inctor Nybegynder
14. juni 2006 - 14:09 #1
Det skulle jeg da mene .. :)
Avatar billede jensen363 Forsker
14. juni 2006 - 14:15 #2
Benyt betinget formattering :o)
Avatar billede tyfos Nybegynder
14. juni 2006 - 14:20 #3
Jeg skal vist bruge lidt mere infor, for at kan regne ud hvordan.... :)
Avatar billede -anders- Juniormester
14. juni 2006 - 14:24 #4
Åben din form i designvisning, marker det aktuelle felt. Herefter vælger du menuen formater/Betinget formatering, resten er nogenlunde ligetil :o). Bemærk at betinget formatering kun er tilgængeligt fra Access 2000 og opefter
Avatar billede jensen363 Forsker
14. juni 2006 - 14:26 #5
I formularens designmode, har du i menulinien under format en funktion som hedder Betinget formattering. Marker det felt du vil have til at skifte baggrundsfarve, aktiver Betinget Formattering og følg vejledningen ( rimeligt selvforklarende )
Avatar billede omn Mester
14. juni 2006 - 16:42 #6
Det er også muligt at kode sig ud af det ca. sådan:
Indsæt denne kode i formular/hændelse/vedAktuel
Const Grey As Long = 14935011
Const Yellow As Long = 16777215
Const Grøn As Long = 13421619
If me![felt] > 100 Then
  Me![felt].BackColor = Grey
else
Me![felt].BackColor = yellow
end if

Den tilsvarende kode bør sættes ind i hændelsen/EfterOpdatering i det pågældende felt i formularen

Eventuelt kan man låse feltet for opdatering med denne:
Me![felt].Locked = True

OMN