Avatar billede tyfos Nybegynder
14. juni 2006 - 14:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Åben ny form på samme record.

Jeg har en fortløbende formular. Her vil jeg gerne kunne dobbeltklikke på et felt, hvorefter den skal åbne en ny form med de tilhørende data til feltet jeg dobbeltklikkede på.

Jeg har prøvet med følgende:

DoCmd.OpenForm "RedigerSag", , , SagsNr = Me!SagsNr

Men den åbner blot på den første record og ikke fra den jeg dobbeltklikkede på?
Avatar billede -anders- Juniormester
14. juni 2006 - 14:20 #1
Hej tyfos prøv nedenstående kode, koden forudsætter at feltet SagsNr er af datatypen tal:

DoCmd.OpenForm "RedigerSag", , , "SagsNr =" & Me!SagsNr
Avatar billede -anders- Juniormester
14. juni 2006 - 14:21 #2
Er feltet SagsNr af datatypen Tekst skal det se sådan ud:

DoCmd.OpenForm "RedigerSag", , , "SagsNr = '" & Me!SagsNr & "'"
Avatar billede tyfos Nybegynder
14. juni 2006 - 14:26 #3
Lige nøjagtig... takker :)
Avatar billede -anders- Juniormester
14. juni 2006 - 14:29 #4
Selv tak, og tak for point :o)
Avatar billede -anders- Juniormester
14. juni 2006 - 17:57 #5
Hej tyfos, her et lille tip, hvis du gerne vil åbne din form med data uanset hvilket felt du dobbeltklikker i på din fortløbende form kan du gøre følgende:

Opret et modul, og skriv nedenstående funktion:

Function VisPost()
'her reff. der til klassenavnet på din fortløbende form
'man kan således ikke bruge metoden Me i et modul'
'Code start'
  DoCmd.OpenForm "RedigerSag", , , "SagsNr =" & Form_NavnPåFortløbendeForm!SagsNr
  End Function
'Code end'

Åben din fortløbende form i design marker alle dine tekstbokse, og klik på egenskaber.

Klik på fanebladet hændelsesprocudure i hændelse ved dobbeltklik skriver du blot =VisPost()

Du skal ikke ind i selve vbaeditor her.

Luk og gem du kan nu dobbeltklikke på et hvilket som helst felt i din fortløbende form for at åbne den underliggende form med data, men blot et tip.
Avatar billede tyfos Nybegynder
14. juni 2006 - 22:25 #6
Genialt! Det gør det jo kun bedre. Mange tak for det "lille" tip  :)