Avatar billede per-nielsen Nybegynder
14. juni 2006 - 12:57 Der er 1 kommentar og
1 løsning

ID3 fra filnavn

Hej.
Kan nogen hjælpe mig med at henvise til et program, som kan tilføje ID3-info til en mp3-fil ud fra fil-navnet. Det må meget gerne kunne batche mange filer i træk.
Med venlig hilsen
Per
Avatar billede falster Ekspert
14. juni 2006 - 14:16 #1
Mp3Tag http://www.mp3tag.de/en/ kan danne tags ud fra filnavnet. Her er syntaksen fra hjælpefilen:

Format string
The format string describes the formatting scheme of the filename. The placeholders used mark the parts of the filename which are copied to the tag.
You can use the following placeholders in the format string:

%album% Album
%artist% Artist
%comment% Comment
%genre% Genre
%title% Title
%track% Track-Number
%year% Year
%dummy% this part will be ignored
%fieldname% any field with name fieldname

Example
Filename: (Artist - Album) 01 EXAMPLE Year.mp3
Format string: (%artist% - %album%) %track% EXAMPLE %year%
Avatar billede per-nielsen Nybegynder
14. juni 2006 - 23:28 #2
Tak for det hurtige svar! Det var til stor hjælp.