Avatar billede astengaard Nybegynder
14. juni 2006 - 12:16 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Redirect til popup med variable

Jeg har et problem med redirect, som jeg håber I kan hjælpe mig med...

Jeg har en side med en form, hvor man indtaster nogle oplysninger. Denne form kalder en php-side, som gemmer disse oplysninger i en database. Når det er gjort skal den åbne et popup-vindue, hvortil der skal overføres nogle parametre...

Hvordan redirecter jeg til et popup med overførsel af parametre?
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
14. juni 2006 - 12:38 #1
Man KUNNE gøre det på følgende måde:

<?php
//something happens......

$blah = "greaaat";
echo "<script>window.open('minside.php?blabla=".$blah."', 'MitVindue');</script>";
?>
Avatar billede astengaard Nybegynder
14. juni 2006 - 12:42 #2
Er det muligt at lave det, så man ikke kan se parametrene, altså at de ikke sendes med i url'en?
Avatar billede jakobdo Ekspert
14. juni 2006 - 20:20 #3
Så kunne du evt. gemme variablen i en $_SESSION

<?php
//something happens......
session_start()

$_SESSION['blah'] = "greaaat";
echo "<script>window.open('minside.php', 'MitVindue');</script>";
?>

I koden minside.php laver du så:

<?php
session_start();
echo $_SESSION['blah'];
?>
Avatar billede astengaard Nybegynder
19. juni 2006 - 11:48 #4
Jeg tror det ender med at jeg laver en form og submitter den via JS (Popup-vinduet SKAL modtage POST-parametre), men tak for svarene.
jakobdo, hvis du lægger et svar, så deler jeg pointene mellem jer
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. juni 2006 - 12:47 #5
Svar!
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
19. juni 2006 - 12:50 #6
Jada! (hvis det er mig du mener :-)
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. juni 2006 - 13:45 #7
Gizmo: Var dit svar fra: 14/06-2006 12:38:12 ikke godt nok? :o)
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
19. juni 2006 - 13:55 #8
jakobdo: jo, det fandt jeg også ud af... som altid efter jeg trykkede på "send".
Avatar billede jakobdo Ekspert
20. juni 2006 - 11:03 #9
Takker for point.