Avatar billede revica Nybegynder
14. juni 2006 - 12:05 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

får fejl ved oprettelse af bruger

Hej med jer

Jeg prøver at køre et auktionsscript der hedder PHP pro bid v.5. Installationen er gået helt efter planen, men når en bruger prøver at oprette sig som bruger, kommer følg fejl når man "submitter":

Warning: mktime() expects parameter 1 to be long, string given in /usr/home/web/web129709/config/datecalc.php on line 61

er der nogle som kan forklare mig hvad man skal gøre for at løse dette problem ??
Avatar billede dimsushi Nybegynder
14. juni 2006 - 12:42 #1
Prøv at poste de linier der er omkring linie 61 i datacalc.php og ydermere finde ud af hvor den variable der indsættes i mktime() defineres og post det her. Ellers bliver det vist svært at hjælpe. :)
Avatar billede revica Nybegynder
14. juni 2006 - 12:57 #2
Hej igen

function daysleft($date,$format) {

### this function will return the number of seconds between 2 dates!!
    $today=date("Y-m-d H:i:s");
    $split_datenow=explode (" ",$today);
    $date_now=explode ("-",$split_datenow[0]);
    list ($nyear,$nmonth,$nday)=$date_now;
    $time_now=explode (":",$split_datenow[1]);
    list ($nhour,$nmin,$nsec)=$time_now;
    $datenow=mktime($nhour,$nmin,$nsec,$nmonth,$nday,$nyear);

    $arrDateTime = explode(" ", $date);
    $arrDate = explode("-", $arrDateTime[0]);
    $arrTime = explode(":", $arrDateTime[1]);
    $daysleft=mktime($arrTime[0],$arrTime[1],$arrTime[2],$arrDate[1],$arrDate[2],$arrDate[0]);

    $daycount=intval($daysleft-$datenow);

    return $daycount;
}

jeg er lidt ny i PHP, så jeg ved ikke rigtigt om det er nok det her, hvor mktime() defineres er jeg lidt på glat is med
Avatar billede jakobdo Ekspert
14. juni 2006 - 20:22 #3
Hvilken linie er linie 61?

Denne: $datenow=mktime($nhour,$nmin,$nsec,$nmonth,$nday,$nyear);
Eller denne: $daysleft=mktime($arrTime[0],$arrTime[1],$arrTime[2],$arrDate[1],$arrDate[2],$arrDate[0]);
Avatar billede revica Nybegynder
14. juni 2006 - 23:16 #4
Det er denne:

$datenow=mktime($nhour,$nmin,$nsec,$nmonth,$nday,$nyear);

Det er jo nok så væsengtligt :-)
Avatar billede jakobdo Ekspert
15. juni 2006 - 08:26 #5
Du kan evt prøve at typecaste $nhour
$datenow=mktime((int)$nhour,$nmin,$nsec,$nmonth,$nday,$nyear);
Avatar billede revica Nybegynder
15. juni 2006 - 14:46 #6
Nu er det mig der fumler rundt.... Det var denne linie der er linie 61:

$daysleft=mktime($arrTime[0],$arrTime[1],$arrTime[2],$arrDate[1],$arrDate[2],$arrDate[0]);

Jeg beklager meget at jeg fik skrevet forkert før
Avatar billede jakobdo Ekspert
15. juni 2006 - 14:51 #7
Så prøv at test:
$daysleft=mktime((int)$arrTime[0],(int)$arrTime[1],(int)$arrTime[2],(int)$arrDate[1],(int)$arrDate[2],(int)$arrDate[0]);
Avatar billede revica Nybegynder
15. juni 2006 - 17:21 #8
Jamen, du er jo genial :-) det virkede perfekt, tusinde tak for hjælpen
Avatar billede revica Nybegynder
15. juni 2006 - 17:24 #9
spørgsmål lukkes
Avatar billede jakobdo Ekspert
15. juni 2006 - 21:08 #10
Måtte jeg ikke lægge et svar så?
Avatar billede revica Nybegynder
15. juni 2006 - 23:14 #11
Selvfølgelig måtte du da det, sorry
Avatar billede jakobdo Ekspert
16. juni 2006 - 08:36 #12
Hvis du vil, kan du oprette et nyt spørgsmål, og skrive point til jakobdo med reference til dette spørgsmål.
Avatar billede revica Nybegynder
16. juni 2006 - 10:35 #13
Hej jacobdo
Det er her:
http://www.eksperten.dk/spm/715781