Avatar billede yocal Nybegynder
13. juni 2006 - 23:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Connecter/ODBC i Windows 2003 Server

Hejsa,

Jeg kan se at jeg på en Windows 2003 server kan opsætte en ODBC Connecter til en MySQL forbindelse.

Control Panel -> Administrative Tools -> Data Sources (ODBC)
-> Add (Knap)
-> Scroll ned, vælg MySQL
-> Finish

Så kommer man til oversigten hvor du sætter navnet, beksrivelsen, server, brugernavn og adgangskode - derefter kan du så vælge databasen i listen nederst.

Det er alt sammen meget godt og virker vitterligt outta-the-box - MEN - hvordan får jeg fat i denne connection fra min ASP kode af? Så vidt jeg har forstået det på min system administrator er det det som er meningen med denne funktion - problemet var bare at han vidst ikke lige hvordan det fungerede i praksis :-)

// Yoc.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. juni 2006 - 23:49 #1
uden DSN:

Set con = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
con.Open "Driver={MySQL ODBC 3.51 Driver};Server=dinserver;Option=16834;Database=dindatabase;"

med DSN:

Set con = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
con.Open "DSN=dindsn;"
Avatar billede arne_v Ekspert
13. juni 2006 - 23:49 #2
muligvis skal der addes Uid og Pwd for at faa adgang
Avatar billede arne_v Ekspert
09. juli 2006 - 03:20 #3
OK ?
Avatar billede yocal Nybegynder
09. juli 2006 - 10:07 #4
Hej Arne,

Ja, næsten. Fand tud af at man faktisk ikke skulle skrive DSN=blahblah foerst, man giver den bare KUN navnet.

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "MinODBC;"

Men du får den ;-)