13. juni 2006 - 19:13Der er
17 kommentarer og 1 løsning
"Sikre" klasser
Hej...
Vil gerne bruge pointers så lidt som muligt og har en klasse lignede denne:
class Foo { public: Foo(); ~Foo();
private: EnAndenKlasse *klasse; };
Foo::Foo() { klasse = new EnAndenKlasse(); }
Foo::~Foo() { delete klasse; }
Hvordan undgår jeg brug af pointers? Med fx "int" er det jo let nok, men det virker tilsyndeladende ikke på samme måder når vi snakker klasser. Er ret sikker på at det er et rimelig "basic" spørgsmål, men er ikke for god og har købt en bog (Accerated C++) som jeg håber kan fortælle mig en del...
der hvor jeg vil bruge det, er hvor jeg normalt brugte struct i c#... fx i en klasse som er en rektangle hvor jeg har en klasse gemt som er en moddet "point" og en moddet "size". "point" og "size" indeholder 2 unsigned shorts, så ville jo være dumt også at gemme en pointer aka. int... kommer måske til at have nogle 1000
nemlig det jeg havde læst... nemlig at det var det samme undtagen den default access..., så synes det er lettest bare at bruge det samme... skriver også altid "public:" og "private:" da jeg synes der er mere styr over det...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.