Avatar billede frande Nybegynder
09. maj 2001 - 18:52 Der er 6 kommentarer

Hjælp til cookie og PHP!

Davz!

Jeg har brug for lidt hjælp med noget cookie stuff.
Jeg skal have en cookie som kan aflæse hvilken joke brugeren har stemt på.
Den skal gemme en cookie på brugerens computer, og den skal hedde vj_23 hvis joken har id 23 !

Derefter skal den så vise afstemningsboksen hvis man ik har voted før og den skal ikke vises hvis man har. Hvis man har voted skal der stå, Du har allerede votet på denne joke.

Jeg poster her den kode som det skal fungere i!

-----KODE START-----
<?
include(\"header.php\");
include(\"connect.php\");

    $query = mysql_query(\"SELECT * FROM jokes WHERE id = \'$id\' LIMIT 1\");
        $r = mysql_fetch_array($query);
$titel = $r[\"titel\"];
$joke = $r[\"joke\"];
$bruger = $r[\"brugernavn\"];
$dato = $r[\"dato\"];
$id = $r[\"id\"];
$stemte = $r[\"stemte\"];
$karakter = $r[\"karakter\"];
echo \"
<TABLE HEIGHT=\\\"1%\\\" WIDTH=\\\"100%\\\" BORDER=\\\"0\\\" CELLPADDING=\\\"0\\\">
<tr><td style=\\\"border-left: 0 solid #000000; border-right: 0 solid #000000; border-top: 0 solid #000000; border-bottom: 1 solid #000000\\\">
<font size=\\\"1\\\" face=\\\"Tahoma\\\"><b>-=| Joke ID $id |-=-| Tilføjet den $dato |-=-| Jokekarakter: $karakter |-=-| Antal stemmer: $stemte |=-</b></font></td></tr><br></table><br>
<center><table height=\\\"1%\\\" width=\\\"100%\\\" border=\\\"0\\\" cellpadding=\\\"0\\\" cellspacing=\\\"0\\\">
<tr>
<td><font size=\\\"1\\\" face=\\\"Tahoma\\\"><b>$titel</b></td>
</tr>
<tr>
<td><font size=\\\"1\\\" face=\\\"Tahoma\\\"><br>$joke<br></td>
</tr>
<tr>
<td><font size=\\\"1\\\" face=\\\"Tahoma\\\"><br><br>Tilføjet af <b><a href=\\\"lister.php?action=show_bruger&brugernavn=$bruger\\\">$bruger</a></b><br></td>
</tr>
<tr>
<td><font size=\\\"1\\\" face=\\\"Tahoma\\\"><b>Nyhed:</b> Send joke til ven via SMS. <a href=\\\"smsjoke.php?id=$id\\\"><b>Tryk her</b></a></td>
</tr>
<tr>
<td><font size=\\\"1\\\" face=\\\"Tahoma\\\"><b>Nyhed:</b> Vote på joken:
<form action=\\\"$PHP_SELF?mode=vote&id=$id\\\" method=\\\"post\\\">
<select size=\\\"1\\\" name=\\\"vote\\\" class=\\\"but\\\">
<option selected>-=| Vælg her |=-</option>
<option value=\\\"5\\\">-=| Død sjov |=-</option>
<option value=\\\"4\\\">-=| Sjov |=-</option>
<option value=\\\"3\\\">-=| Er det en joke? |=-</option>
<option value=\\\"2\\\">-=| Rådden |=-</option>
<option value=\\\"1\\\">-=| Død rådden |=-</option>
</select>
<input type=\\\"submit\\\" value=\\\" Stem \\\" class=\\\"button\\\" ></td>
</table></center>

\";
echo \"<td>\";
include (\"footer.php\");
?>

<?
if ($mode== \"vote\") {
include (\"connect.php\");
    $res = mysql_query(\"SELECT * FROM jokes WHERE id = \'$id\'\");
    while ($r = mysql_fetch_array($res)) {
      $sum = $r[\"sum\"];
      $stemmer = $r[\"stemte\"];

$nysum = $sum + $vote;
$nystem = $stemmer + 1;
$nykarakter = $nysum/$nystem;

$update = mysql_query(\"update jokes set sum = \'$nysum\' where id = \'$id\'\") or die(mysql_error());
$update = mysql_query(\"update jokes set stemte = \'$nystem\' where id = \'$id\'\") or die(mysql_error());
$update = mysql_query(\"update jokes set karakter = \'$nykarakter\' where id = \'$id\'\") or die(mysql_error());

}
echo \"\";

}
?>

<?
if ($mode== \"vis\") {
include (\"connect.php\");
    $res = mysql_query(\"SELECT * FROM jokes WHERE id = \'$id\'\");
    while ($r = mysql_fetch_array($res)) {
      $sum = $r[\"sum\"];
      $stemmer = $r[\"stemte\"];
      $karakter = $r[\"karakter\"];
    }
echo \"
Summen af alle stemmer er: $sum .<br>
Antal af dem som har stemt er: $stemmer .<br>
Karakteren er derfor: $karakter .<br>
\";
}
?>
-----KODE SLUT-----

Hvis du ikke forstår noget, så skriv endelig!

Mvh.
Frande
Avatar billede claus_w Nybegynder
09. maj 2001 - 18:59 #1
et lille råd: i steddet for at skrive echo \" for så skrive hele html\'en med en masse \\\'er, så afslut php\'en med en ?> og skriv variablerne ind i html\'en med <? og ?>
Avatar billede frande Nybegynder
09. maj 2001 - 19:14 #2
okai !
Meen... kan du hjælpe mig med mit \"lille\" problem?
Avatar billede claus_w Nybegynder
09. maj 2001 - 19:40 #3
Jeg kan desværre ikke rigtigt se hvad problemet er. Du har jo endnu ikke selv forsøgt. Du beder jo om at en anden skal lave det for dig.

I steddet vil jeg henvise dig til http://www.php.net/manual/en/function.setcookie.php

Hvis du derefter ikke kan finde ud af det så søg information på de 1000 andre sites om php..

Du kan også evt. søge her på eksperten.dk - når du så har et konkret problem er du velkommen til at poste det her. Så er jeg sikker på at der er nogen som kan hjælpe dig.
Avatar billede lord_fantomos Nybegynder
11. maj 2001 - 09:37 #4
Du bruger ikke freepaq webhotel vel?
Avatar billede repsac Nybegynder
11. maj 2001 - 09:52 #5
Lige en sidekommentar ...
Hvorfor ikke udnytte php ... Når du skal skrive store mængder html, hvorfor så ikke slutte php\'en???
Det bliver sq da meget mere overskueligt hvis alle de escapes ikke er over det hele - eller i hvert fald betydeligt pænere at se på ...
:o)
Avatar billede repsac Nybegynder
11. maj 2001 - 09:53 #6
Hmmm jeg er vist lidt sløv ... undskyld! ... claus_w.