Avatar billede hejnsvig Nybegynder
13. juni 2006 - 16:04 Der er 10 kommentarer

læk dvd film over på computeren

hej Eksperter

jeg vil gerne havde nogle af mine dvd film over på min computer.
men jeg ved ikke hvordan jeg skal gøre det, eller hvad jeg skal gøre det med.

håber i kan hjælpe mig

på forhånd tak
Avatar billede michaeltryl Seniormester
13. juni 2006 - 16:10 #1
jeg læser lige lidt med her
Avatar billede kenp Novice
13. juni 2006 - 18:00 #2
kig på www.dvdrip.dk de har guider til hvordan du gør
13. juni 2006 - 20:46 #3
Avatar billede bubbaa Nybegynder
13. juni 2006 - 22:13 #4
Installer anydvd, og du kan nu kopiere den film du ønsker at tage backup af.
Avatar billede uffesteenberg Novice
14. juni 2006 - 12:09 #5
Hvis det bare er for at have sikkerhedskopier kan du med f.eks. Nero gemme hele DVD'en som en "Image-fil"... det er en fuldstændig kopi med menuer og det hele... den kan senere brændes over på en ny DVD (og som bubbaa siger kan anydvd klare div. kopi-sikringer)...
Vær opmærksom på at en DVD-films størrelse ofte overstiger pladsen på en alm. blank DVD-skive... bruge f.eks. CloneDVD (samme firma som AnyDVD) til at fjerne evt. uønsket materiale og til at reducere størrelsen, så den kan være på en blank skive (man vil stort set aldrig kunne se nogen forringelse af kvaliteten)..

En anden mulighed er at bruge det danske ratDVD (www.ratdvd.dk) der gemmer hele DVD'en i en langt mindre fil... denne fil kan du så senere kopiere tilbage på en DVD-skive... det tager ofte nogle få timer hver vej (afhængig af din PC) men resultatet er rigtig godt..
Avatar billede hejnsvig Nybegynder
14. juni 2006 - 18:19 #6
det programmer du sankker om (bubbaa)
hvor kan jeg finde det hende
Avatar billede uffesteenberg Novice
14. juni 2006 - 18:35 #7
AnyDVD ---> http://www.slysoft.com/en/download.html (den med ræven).. CloneDVD samme sted...

Kun gratis de første 21 dage, desværre :-(
Avatar billede hejnsvig Nybegynder
15. juni 2006 - 21:57 #8
jeg kan ikke se de film jeg legger ind med anydvd, media player siger det er en fil den ikke kender, er der noget jeg kan gøre.
der var en der snakkede om af man kune bruge nero
kan du fortælle mig hvordan jeg gør det
Avatar billede bubbaa Nybegynder
15. juni 2006 - 22:40 #9
nero er til at brænde filmene med.
Kan du se dem før du ligger dem over på din com?

Opdater media player eller brug en alternativ dvd afspiller
Avatar billede uffesteenberg Novice
15. juni 2006 - 22:46 #10
Media Player burde kunne gøre det... eller så bare google efter f.eks BS Player eller VideoLan...

Nero er som sagt til at kopiere(men den Indbyggede Nero Vision kan spille DVD'er)
AnyDVD er til at omgå kopi-spærring