Avatar billede geltzer Nybegynder
13. juni 2006 - 15:21 Der er 4 kommentarer

keyboard virker ikke i suse 10.0

jeg har en suse 10.0 installeret som hidtil har fungeret perfekt.
jeg satte her igår en større skærm på og ændrede i den forbindelse skærmopløsningen fra 1024x768 til 1280x1024 grafikkorten kan sagtens klare det da det er et nvidia geforce 4 mx med den originale nvidia driver installeret via yast.

men efter jeg ændrede skærmopløsningen og genstartede maskinen kan jeg lige pludselig ikke bruge mit keyboard.
dvs det virker perfekt i grub og under opstart men såsnart den grafiske brugerflade loades virker det ikke mere.
hvis jeg derimod logger ind via VNC fra en anden maskine kan jeg sagtens benytte maskinen.
maskinen kan også godt se at eg har et tastatur på ps/2 porten og jeg ka slå caps lock mv til og fra men ikke taste noget ind overhovedet.

dette er meget meget meget irriterende og jeg håber derfor i ka hjælpe mig

p.s jeg bruger gnome som brugerflade
Avatar billede fetmule Nybegynder
13. juni 2006 - 15:38 #1
du kander vel den mailingliste på www.sslug.dk  de har hjulpet mig rigtig meget med linux tideligere.
Avatar billede geltzer Nybegynder
13. juni 2006 - 19:33 #2
nej den kendte jeg ikke ;-)
men hvis der er andre der kender noget til usamarbejdsvillige keyboards må de gerne melde ind ;-)
Avatar billede geltzer Nybegynder
20. juni 2006 - 19:37 #3
problemet er løst
dog på noget drastisk måde nemlig ved reinstallation ( ikke engang en rescue installation virkede)
Avatar billede fetmule Nybegynder
28. august 2009 - 20:34 #4
så giv dig dig selv points.