Avatar billede munken44 Nybegynder
13. juni 2006 - 13:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kan jeg gemme 1000 gange uden at overskrive?

Jeg har lavet et lille program i VBA i excel som randomiserer mine data 1000 gange. Jeg vil gerne gemme en fil med data efter hver gentagelse i .prn formatet til videre behandling. Jeg ville gerne ha gemt filerne nummereret f.eks. 1-1000.

Håber der er nogle der kan hjælpe! Er kørt lidt fast!

Mit Program:

Sub Random()
'
' Random Makro
' Makro indspillet 13-06-2006 af Rune Munk Pedersen
'
' Genvejstast:Ctrl+R
'
For x = 1 To 5

    Range("B2:B38").Select
    Selection.FormulaArray = "=shuffle(Ark1!R2C1:R38C1)"
    ActiveWindow.SmallScroll Down:=-6
    Range("B1:J38").Select
    ActiveWindow.SmallScroll Down:=-33
    Range("M13").Select

ActiveWorkbook.SaveCopyAs Filename:= _
      "H:\Individualitet\Regneark\Resample folder for DFA\Name.prn", FileFormat:=xlTextPrinter, _
        CreateBackup:=False

Next x

total = x

MsgBox "The total is " & total

End Sub
Avatar billede spaceus Nybegynder
13. juni 2006 - 14:35 #1
ActiveWorkbook.SaveCopyAs Filename:= _
      "H:\Individualitet\Regneark\Resample folder for DFA\Name"+x+".prn", FileFormat:=xlTextPrinter, _
        CreateBackup:=False

vil jeg tro måske om du er heldig
Avatar billede munken44 Nybegynder
13. juni 2006 - 14:53 #2
Det vil desværre ikke virke:o( Men er nu heller ikke sikker på om Savecopyas kan bruges med fileformat. Men tak for input:)
Avatar billede kabbak Professor
13. juni 2006 - 22:10 #3
Hvis du gør sådan her, vil din mappe og ark skifte navn efter hver kørsel, så er du nødt til at starte orginalen op igen efter at makroen er kørt.

Application.DisplayAlerts = False
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:= _
      "H:\Individualitet\Regneark\Resample folder for DFA\" & x & ".prn", FileFormat:=xlTextPrinter, _
        CreateBackup:=False
Application.DisplayAlerts = True
Avatar billede munken44 Nybegynder
14. juni 2006 - 09:12 #4
Ja, men jeg ville jo helst at alle 1000 kunne køres på en gang! Det er lidt for mange gange at køre macroen manuelt;)
Avatar billede munken44 Nybegynder
14. juni 2006 - 09:41 #5
Hvis jeg nu kunne få savecopyas til at køre i kabbaks stump ville det jo være fryd og gammen:)
Avatar billede munken44 Nybegynder
14. juni 2006 - 10:38 #6
Så køre det!!! Løsningen var at få macroen til at åbne data hver gang og lukke det aktive ark efterfølgende. Nu skal SAS koden lige indbygges;)
Kabbak smid et svar! Du får point! Din "&x&" blev brugt til at navngive filerne.
Tak for hjælpen ;)
Avatar billede kabbak Professor
14. juni 2006 - 19:04 #7
et svar ;-))