Avatar billede spectro Nybegynder
13. juni 2006 - 11:41 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Sortering af tal+tekst

Hej allesammen

Jeg har brug for hjælpe til at lave et sorterings metode, som kan sortere: fx 3Q,2R,5T... Så skal det efter sorteringen være: 2R, 3Q og 5T.. Men hvis det havde været: fx 3Q,2Q,5T... Så skal det efter sorteringen være: 2Q, 3Q og 5T.... håber i forstår hvad jeg mener...

Sortering skal kunne sortere et uendeligt antal værdier...

Jeg lægger mine værdier ind i et array der hedder "magicnumbers" og har en streng der hedder: "crazynumber"... det er der mine hvor evt de her ligger: 3Q,2R,5T... Men de ligger der jo kun som midlertidigt... for jeg piller dem ud fra en txt fil, som jeg har ved hjælp af StringTokenizer funktioner i java..

På forhånd mange tak for hjælpen.
Avatar billede un1c0rn Nybegynder
13. juni 2006 - 13:09 #1
http://www.sum-it.nl/QuickSort.java
prøv om denne ikke klarer det for dig
Avatar billede snoop_one Nybegynder
13. juni 2006 - 20:36 #2
dvs. der skal først sorteres efter tallet dernæst bogstavet?
f.eks. hvordan skal dette sorteres: 3S, 2S, 2Q? måske 2Q, 2R, 3S?
Avatar billede snoop_one Nybegynder
13. juni 2006 - 20:51 #3
public static void main(String[] args) {
    String[] magicNumbers = new String[]{"2A","3B","2C","1D"};
    List<String> list = Arrays.asList(magicNumbers);
    //sort
    Collections.sort(list);
    //test
    for (String string : list) {
        System.out.println(string);
    }
Avatar billede rdc Nybegynder
13. juni 2006 - 23:56 #4
tak for hjælpen snoop_one... kan ikke helt rigtigt bruge det du kom med, men fik en idee ud fra det... så nu virker min kode :) lav et svar, så du kan få 25 points og un1c0rn kan få 5 points for hans deltagelse, hvis det er okay med dig :)
Avatar billede snoop_one Nybegynder
14. juni 2006 - 09:15 #5
fint med mig... bare du har fået løst problemet :)