Avatar billede henriksp Nybegynder
12. juni 2006 - 17:28 Der er 7 kommentarer

Problem med #REF!

Jeg har et ark der henviser til et andet ark i samme workbook med en IF (Hvis) formel der viser forskellige vaerdier alt efter hvad der er i det andet ark.
Hvis jeg sletter vaerdier i det ene ark oedelaegges mine formler i det andet ark og kommer til at inkludere #REF! istedet for den formel jeg vil have.
Hvordan undgaar jeg det?
Avatar billede mrjh Novice
12. juni 2006 - 17:42 #1
Hvordan du undgår det afhænger vel lidt af din IF-kriterier, så du må nok være lidt mere specifik
Avatar billede kabbak Professor
12. juni 2006 - 17:57 #2
Er det så ikke fordi du sletter rækker eller får cellerne til at rykke sig.

Hvis du bare markere cellerne og trykker på DELETE, er det kun indholdet du fjerner, cellerne beholder så sin placering.
Avatar billede b_hansen Novice
13. juni 2006 - 08:40 #3
Kabbak har fat i det rigtige svar. Hvis der er tale om egentlige cellehenvisninger, forsvinder de celler, der er henvist til, når du sletter rækkerne/kolonnerne.
Eneste løsning er i dette tilfælde at overskrive med eventuelle nye data eller, som kabbak skriver, slette med delete. Du må IKKE slette rækker/kolonner.

Er der tale om formler med et interval, eksempelvis A2:A10, kan en løsning være at udvide dette område. Du kan eventuelt indsætte en tom række/kolonne før og efter det område, intervallet dækker over. Så indrager du de nye rækker/kolonner i intervallet, og dem må du ikke slette efterfølgende.
Avatar billede henriksp Nybegynder
13. juni 2006 - 10:04 #4
Kabbak, har ret, min macro slettede raekker og ikke vaerdier. Kabbak faar point, men tak til B-Hansen for uddybende svar.
Avatar billede henriksp Nybegynder
13. juni 2006 - 10:05 #5
Kabbak, for at du kan give point skal du afgive et svar.
Avatar billede kabbak Professor
13. juni 2006 - 16:51 #6
et svar ;-))
Avatar billede kabbak Professor
27. juli 2006 - 22:19 #7
hvordan går det, husk at accepter