Avatar billede a68254 Nybegynder
12. juni 2006 - 11:22 Der er 1 kommentar og
1 løsning

RC tomcat startup script starter ved manuel eksekvering ikke boot

OS: Debian Sarge
Tomcat: Tomcat 5

Script i init.d:
#!/bin/sh
#
# chkconfig: 345 91 35
# description: Starts and TomCat servlet server
#              used to provide servlets servlet service for apache.

# See how we were called.

echo "Dette er start paa tomcat scriptet"

TOMCAT_HOME=/usr/local/Java/TomCat

case "$1" in

  start)

        for user in `ls $TOMCAT_HOME | awk '{ print $1; }'` ; do
            su ${user} -c "/usr/local/Scripts/tomcat.sh start"
        done

        ;;
  stop)
        for user in `ls $TOMCAT_HOME | awk '{ print $1; }'` ; do
            su ${user} -c "/usr/local/Scripts/tomcat.sh stop"
        done
        ;;
  restart)
        echo -n "Restarting TomCat server"
        echo ""
        $0 stop
        sleep 5
        $0 start
        ;;
*)
        echo "Usage: tomcat.sh {start|stop|restart}"
        exit 1
esac

Script i /usr/local/Scripts:

!/bin/bash
#
# chkconfig: 345 91 35
# description: Starts and TomCat servlet server
#              used to provide servlets servlet service for apache.
JAVA_OPTS="-Xincgc -Xms128m -Xmx1024m"
# See how we were called.
TOMCAT_HOME=/usr/local/Java/TomCat

case "$1" in
  start)
        $0 kill
        cd /home/${USER}/Source/WEB-INF/classes
        /usr/local/Scripts/setCLASSPATH.sh "${TOMCAT_HOME}/${USER}/bin/catalina.sh start" > ${TOMCAT_HOME}/${USER}/logs/console.log 2>&1

        ;;
  stop)
        /usr/local/Scripts/setCLASSPATH.sh "${TOMCAT_HOME}/${USER}/bin/catalina.sh stop" > /dev/null

        ;;
  kill)
        kill -9 $(ps U $USER | grep "TomCat" | grep -v "tail" | awk '{print $1}') 2>&1 |cat> /dev/null
        ;;
  restart)
        echo -n "Restarting Tomcat server"
        $0 stop
        sleep 5
        $0 start
        echo ""
        ;;
*)
        echo "Usage: tomcat.sh {start|stop|restart}"
        exit 1
esac

RC opdateringer kørt efterfølgende:
update-rc.d /etc/init.d/tomcat start 97 2 3 4 5 . stop 97 0 1 6 .

Generel info:

Jeg har en tomcat liggende pr. bruger på systemet, alle navngivet efter brugernavnet og ligger i /usr/local/Java/TomCat/*

Eksekverer jeg ovenstående script /etc/init.d/tomcat manuelt, virker alt fint. Men udfra de ovenstående angivne RC updates starter tomcat ikke op automatisk.

Jeg har en fornemmelse af at der på en eller anden måde ikke kan su'es i systemet på tidspunktet for rc scriptes startup.

Input søges =)
Avatar billede a68254 Nybegynder
12. juni 2006 - 11:25 #1
Det skal siges at scriptet virker på RedHat/Fedora
Avatar billede a68254 Nybegynder
23. juni 2006 - 15:32 #2
Problemet var at systemet ikke nåede at læse /etc/profile før efter hele boot RC JAVA_HOME blev derfor ikke defineret globalt. Ved at definere JAVA_HOME=path i Tomcat scriptet virkede det hele som det skulle.