Avatar billede kwan112 Nybegynder
12. juni 2006 - 10:49 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

mySQL Configuration fejler

når jeg configurere mySQL siger den at den ikke kan komme i kontakt med localhost, og at jeg skal huske at åbne port 3306 i min firewall...

Det har jeg gjort.. den vil stadig ikke??
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
12. juni 2006 - 10:50 #1
Kører din mysql server?
Avatar billede kwan112 Nybegynder
12. juni 2006 - 11:22 #2
den er jo ikke sat op endnu...

men jeg har prøvet inde i cmd, og så under mappen med mysql at skive

net start mysql

så får jeg en error
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
12. juni 2006 - 11:30 #3
Og hvad er fejlen?

Jeg kunne forestille mig at mysql ikke var installeret som service. Prøv evt at starte din mysql server manualt ved at finde mysqld-nt.exe i mysql\bin mappen og dobbeltklikke på den.
Avatar billede kwan112 Nybegynder
13. juni 2006 - 08:58 #4
Det har jeg lige prøvet.. den køre et vindue og lukker det.. men det hjælper ikke..

det er den configarations wizard som ejg ikke kan få lov at fuldførre
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
13. juni 2006 - 10:34 #5
Prøv at checke med "netstat -an" i et dos prompt - og se om der kører noget på port 3306 (led efter 3306 i det output der kommer)
Avatar billede kwan112 Nybegynder
13. juni 2006 - 10:52 #6
så har jeg kontroleret med netstat.. nu har jeg installeret MySQL, men ikke configureret.. der er der ingen som bruger port 3306.. men under selve configurationen, beder den mig vælge en port, der vil jeg så vælge 3306. men aligevel fejler den.. skal jeg inden jeg køre configurationen wizard starte et eller andet???
Avatar billede kwan112 Nybegynder
13. juni 2006 - 14:38 #7
Hej.

Jeg skal installere Joomla på en windows smaal buisnes 2003 server. (IIS)

det er første gang jeg skal installere fra bunden af, jeg plejer at gøre det hos en host.

Hvilke ting har jeg behov for af programmer? Og findes der en lille guide til det et sted?

på forhånd tak.
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
14. juni 2006 - 13:45 #8
Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med at konfigurere den - er der et setup-værktøj du benytter?

Hvis serveren kører - så ligger problemet ikke ved den, men nærmere ved det program du benytter til opsætning.

Jeg kender ikke opsætning af Joomla - google er din ven ;)
Avatar billede esj123 Nybegynder
16. juni 2006 - 09:41 #9
Gå ind i c:\mysql\bin
installer service ved at skrive følgende i prompten

myqld-nt -install

start service ved at skrive

net start mysql
Kommer den med fejl nu?
Avatar billede kwan112 Nybegynder
02. juli 2006 - 22:42 #10
jeg kan ikke få det til at virke.. tror jeg må  læse lidt mere på det..