Avatar billede mrdj Nybegynder
11. juni 2006 - 23:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Makro: Søg og erstat

Jeg har en ordentligt bunke skabeloner som alle indeholder nogle manuelle indtastningsfelter markeret med * - Jeg har nu fået lavet en "STOPKODE" funktion som når man trykker på F11 automatisk går videre til næste STOPKODE

Nu vil jeg så gerne have lavet en makro som jeg kan køre, som så automatisk lige laver en søg og erstat * med STOPKODE

Hvordan gør jeg lige nemmest det ?

Stopkode makroen ser sådan her ud:

Public Sub Main()
Selection.Font.Hidden = True
Selection.TypeText Chr(166)
Selection.Font.Hidden = False
Selection.TypeText "STOPKODE"
Selection.Font.Hidden = True
Selection.TypeText Chr(124)
Selection.Font.Hidden = False
End Sub

det er så den der skal erstatte * i skabelonerne

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede rvm Nybegynder
12. juni 2006 - 17:45 #1
Du behøver ingen kode eller specielle skrifttyper, for at gå til et nyt sted i dine skabeloner. Indsæt blot formularfelter, der hvor du skal skrive tekst og gå til dem med F11

Mvh

Richardt
Avatar billede mrdj Nybegynder
20. juni 2006 - 09:34 #2
Er det muligt for mig at lave en makro som går ind og erstatter det "STOPKODE" værk med formularfelter ? Skal da gerne være ærlig og indrømme jeg overhovedet ikke forstår hvorfor det stopkode værk er udviklet i tidernes morgen, men har jeg intet haft med at gøre. Og lige en sidste ting hvor pokker er det nu i menuen i Word man indsætter formularfelter ? Har stirret mig totalt blind på det nu
Avatar billede oergaard Nybegynder
20. juni 2006 - 20:45 #3
Som jeg forstår dit spørgsmål, kan du bruge følgende kode.

Sub SogOgErstat()
'
' SogOgErstat Makro
' Makro indspillet 20-06-2006 af Oergaard
'
    Selection.Find.ClearFormatting
    Selection.Find.Replacement.ClearFormatting
    With Selection.Find
        .Text = "*"
        .Replacement.Text = "STOPKODE"
        .Forward = True
        .Wrap = wdFindContinue
        .Format = False
        .MatchCase = False
        .MatchWholeWord = False
        .MatchWildcards = False
        .MatchSoundsLike = False
        .MatchAllWordForms = False
    End With
    Selection.Find.Execute Replace:=wdReplaceAll
End Sub

//Oergaard
Avatar billede mrdj Nybegynder
08. oktober 2006 - 22:32 #4
Takker mange gange for hjælpen, det virker bare. Smid et svar og jeg accepterer
Avatar billede oergaard Nybegynder
01. december 2006 - 21:52 #5
Kommer lidt sent, har fået ny mail adresse og er dermed ikke blvet mindet om det...

//Oergaard
Avatar billede mrdj Nybegynder
22. april 2007 - 18:19 #6
Tak for svaret