Avatar billede jens12 Nybegynder
11. juni 2006 - 20:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Point system!

Hej i Eksperter!
Jeg har søgt og søgt her på eksperten.dk,Men har ikke kunne findet noget som helst brugeligt.Så nu spørger jeg altså:
Jeg har et community,hvor jeg er kommet der til, at jeg skal lave point systemet!
Jeg vil gerne have det sån at man får et point hvis man har modtaget 50 beskeder,og så når man har modtaget 100 beskeder så får man et point o.s.v!
Hvordan laves det ?
Min brugertabel hedder login og kolone som hedder modtaget!
Mvh:
Jens
Avatar billede phil-profil Nybegynder
11. juni 2006 - 20:25 #1
jeg har også ledt efter et "point system"
tak fordi NOGLE stiler det spørgs mål.
Avatar billede inctor Nybegynder
12. juni 2006 - 13:39 #2
if($modtaget='50'){
mysql_query("UPDATE login SET point=point+1 WHERE id=$ditid");
echo "Du har modtaget $modtaget, besker. Og har derfor fået 1 point mere..";
}

Noget ala det ?
Avatar billede jens12 Nybegynder
12. juni 2006 - 15:55 #3
Ja,Men hvad hvis brugeren har skrevet 1050 ?
Avatar billede jens12 Nybegynder
12. juni 2006 - 15:55 #4
skrevet = modtaget*
Avatar billede inctor Nybegynder
14. juni 2006 - 13:46 #5
if($modtaget='1050'){
mysql_query("UPDATE login SET point=point+1 WHERE id=$ditid");
echo "Du har modtaget $modtaget, besker. Og har derfor fået 1 point mere..";
}

når der står: SET point=point+1 , så tager den point værdien og ligger en mere til .. Såå .. For hver gang du brugere skal have point kan du bare ændre tallet ..
Avatar billede jens12 Nybegynder
14. juni 2006 - 20:17 #6
Inctor !
Vil du virkelig have at jeg skal lave en million if sætninger?!
Jeg søger en langt mere nemere metode!
Avatar billede inctor Nybegynder
14. juni 2006 - 20:19 #7
NeeJ da , den kan godt laves mere simpel .. men der skal du vidst bruge foreach eller sån noget , men det har jeg ikk lært at bruge .. Sån ville jeg gøre det som en midlertidig løsning ..
Avatar billede jens12 Nybegynder
14. juni 2006 - 20:23 #8
At lave en million if sætninger ?:O
Avatar billede jens12 Nybegynder
17. juni 2006 - 16:10 #9
Lukket...Droppede systemet jeg spurgte om...