Avatar billede morch Nybegynder
11. juni 2006 - 15:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

SelectedIndexChanged udfører ikke opdatering

Jeg har i en windows forms en combobox, der, når der vælges, skal udføre en funktion, der befolker en anden combobox - det vil den ikke, med mindre jeg indsætter Messagebox.show .....  som vist herunder.

    Private Sub ComboBox1_SelectedIndexChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles ComboBox1.SelectedIndexChanged
        MessageBox.Show("Vælg XXX i " & ComboBox1.SelectedItem)
        ComboBox2.BeginUpdate()
        filtrerdataset(ComboBox1.SelectedText.ToString)
        ComboBox2.EndUpdate()
        ComboBox2.Visible = True
    End Sub

Hvad er grunden?
(det er første gang jeg prøver, at programmere en applikation i winforms - jeg bruger visual studio 2003)

Mvh

morch
Avatar billede nielle Nybegynder
11. juni 2006 - 16:27 #1
Hvis du ændre:

filtrerdataset(ComboBox1.SelectedText.ToString)

- til:

filtrerdataset(ComboBox1.SelectedItem)

- så fungere det.
Avatar billede morch Nybegynder
11. juni 2006 - 18:15 #2
Jep - hit med et svar :-)
Avatar billede nielle Nybegynder
11. juni 2006 - 18:21 #3
Hvorfor dit første ekempel ikke virkede? Ved det ikke, men jeg tror faktisk at du har opdaget en fejl i .Net frameworket. :^)

Svar :^)
Avatar billede morch Nybegynder
11. juni 2006 - 20:04 #4
Ja selv en blind høne kan træde i en l...

;-)

Tak for hjælpen