Avatar billede dranzer Nybegynder
10. juni 2006 - 22:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Disable Ctrl+Alt+Delete??

Hejza Jeg har i rigtig lang tid sedde og forsøgt at lave et program som Disablet Ctrl+Alt+Delete, Men uden held. :o(

Er der nogen der kan hjælp mig med at få lavet en kode som kan blokere Ctrl+Alt+Delete??

Det må gerne være noget kode hvor at man ikke bare kan trykke Ctrl+Alt+Delete 2 gang hurtig efter hinane også åbner den alligevel. De skal blive helt Disablet. På forhånd tak. ;o)
Avatar billede pidgeot Nybegynder
10. juni 2006 - 23:17 #1
Efter hvad jeg kan finde frem til gøres det ved at snyde Windows til at tro at screensaveren kører - hvilket man, så vidt jeg lige kan finde frem til, gør på denne måde i VB.NET:

    Private Const SPI_SCREENSAVERRUNNING As Integer = 97
    Private Declare Function SystemParametersInfo Lib "user32" Alias "SystemParametersInfoA" _(ByVal uAction As Integer, ByVal uParam As Integer, _ ByVal pncMetrics As IntPtr, ByVal fuWinIni As Integer) As Integer

Private Sub DisableCtrlAltDel()
  Dim Ret  As Long
  Dim pOld As Boolean
  Ret = SystemParametersInfo(SPI_SCREENSAVERRUNNING, True, pOld, 0)
End Sub

Private Sub EnableCtrlAltDel()
  Dim Ret  As Long
  Dim pOld As Boolean
  Ret = SystemParametersInfo(SPI_SCREENSAVERRUNNING, False, pOld, 0)
End Sub
Avatar billede dranzer Nybegynder
10. juni 2006 - 23:35 #2
Nu har jeg lavet det sådan her og får fejl

Public Class Form1

    Private Const SPI_SCREENSAVERRUNNING As Integer = 97
    Private Declare Function SystemParametersInfo Lib "user32" Alias "SystemParametersInfoA" _(ByVal uAction As Integer, ByVal uParam As Integer, _ ByVal pncMetrics As IntPtr, ByVal fuWinIni As Integer) As Integer

    Private Sub DisableCtrlAltDel_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles DisableCtrlAltDel.Click
        Dim Ret As Long
        Dim pOld As Boolean
        Ret = SystemParametersInfo(SPI_SCREENSAVERRUNNING, True, pOld, 0)

    End Sub
End Class

Error    1    Identifier expected.    D:\Visual Studio 2005\Projects\WindowsApplication1\WindowsApplication1\Form1.vb    4    94    WindowsApplication1
Avatar billede pidgeot Nybegynder
10. juni 2006 - 23:40 #3
den skulle vist have set sådan ud:

    Private Declare Function SystemParametersInfo Lib "user32" Alias "SystemParametersInfoA" _(ByVal uAction As Integer, ByVal uParam As Integer, _(ByVal pncMetrics As IntPtr, ByVal fuWinIni As Integer) As Integer

Men udover det er du lidt på egen hånd, jeg kan nemlig ikke VB.NET.
Avatar billede dranzer Nybegynder
10. juni 2006 - 23:44 #4
Nå så skal jeg nok vente til at der kommer en der kan hjælp fordi det virker ikke. og det Script du har lagt ud liner totalt et af dem jeg fandt på nettet.
Avatar billede dranzer Nybegynder
14. juni 2006 - 15:45 #5
Tråden er lukket...