Avatar billede speedy Nybegynder
10. juni 2006 - 01:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Konvertere Graphics til Image

Hej.

Hvordan konverterer jeg en Graphics til en Image. eller bare tegner en Graphics på en Image. Sagen er den at jeg opretter en PictureBox dynamisk, og den indeholder et baggrundsbillede, som jeg gerne vil tegne (skrive en tekst) på. Men så vidt jeg kan se kan man kun tegne på Graphics-objekterne, så jeg laver den om til en Graphics, og tegner på den.

Derefter skal jeg jo have den tilbage i PictureBox'en. HVordan får jeg det?

PictureBox tmpPlayListItem = new PictureBox();
tmpPlayListItem.Image = picturePlayListItemTemplate.Image;

Graphics tmpGraphics = Graphics.FromImage(tmpPlayListItem.Image);
//Her tegner jeg lidt på tmpGraphics

//Og her skal tmpGraphics så flyttes tilbage på tmpPlayListItem.
Avatar billede bitsch Nybegynder
10. juni 2006 - 09:55 #1
Dit Graphics object er dit handle til grafikken når du tegner. Du skal altså ikke "konvertere", men derimod "bruge".
Lav din egen klasse som nedarver fra PictureBox ov override OnPaint. Efter dit kald til base tegner du så din tekst ved hjælp af graphics objektet som er tilgængeligt fra args. Graphics objektet indeholder be bound du kan tegne i så du har mulighed for at beregne en placering af din tekst.
Avatar billede speedy Nybegynder
10. juni 2006 - 15:54 #2
Ja, sådan havde jeg også oprindeligt forstået det, og derfor burde mit kode som det er også virke..men det gjorde det faktisk også...fandt ud af at jeg tegnede med sort skrift på sort baggrund, så er det lidt svært at se :)

Læg bare et svar, så deler vi pointene...
Avatar billede bitsch Nybegynder
13. juni 2006 - 15:52 #3
Det er på husets regning grundet varmen ;-)