Avatar billede mikkel71 Nybegynder
09. juni 2006 - 16:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Button i flash - play x frames then goto scene x

Hej

Jeg er forholdsvis nybegynder i flash og har brug for lidt hjælp...

Jeg har to knapper.

Når man trykker på den første, så skal den fortsætte 10 frames og derefter gå til scene 1
Når man trykker på den anden, så skal den fortsætte de samme 10 frames og derefter gå til scene 2.

Håber virkeligt at kunne få noget hjælp!

På forhånd tak! - Miguel
Avatar billede skovge Novice
12. juni 2006 - 08:41 #1
Forudsat at du nu står i frame 1 og vil have den til at gå til frame 10 og herefter gå til hhv. scene 1/2 afhængigt af hvilken knap der trykkes på, så kan du bruge en variabel. Tryk på en frame1 og skriv i actions:
var valg = 0;

På dine knapper indsætter du så flg.:
on (release){
play();
valg = 1; (og self valg = 2; på knap 2)
}

I frame 10 indsætter du så flg kode:
stop();
if(valg == 1){
gotoAndStop("her skriver du din scene eller framelabel eller hvad du nu vil gå til");
}
else if(valg == 2){
gotoAndStop("samme igen - scene 2 eller en framelabel etc.");
}
Avatar billede skovge Novice
31. oktober 2006 - 09:58 #2
Hva så Miguel - fik du det til at fungere?
Avatar billede mikkel71 Nybegynder
16. februar 2007 - 21:10 #3
Ja... tusind tak for hjælpen!
Avatar billede skovge Novice
17. februar 2007 - 10:44 #4
Øøøøøh - hvis du fik det til at virke med min hjælp, hvorfor er det så lige at du tager pointene selv???
Avatar billede mikkel71 Nybegynder
18. februar 2007 - 18:01 #5
Fordi jeg ikke fatter det her pointsystem :-) Kan jeg undo - og så give pointene til dig?
Avatar billede skovge Novice
18. februar 2007 - 18:21 #6
Hehe - fair nok!  :-)

Nej, desværre - når først du har givet point, så fanger bordet - men du kan oprette et nyt spørgsmål i kategorien "Fri debat" med overskriften "Point til skovge" med samme antal point på spil - så kan jeg svare på det og du kan give mig point der.