Avatar billede avest Nybegynder
09. juni 2006 - 11:16 Der er 2 kommentarer

Hente tekst fra RT-felt inden dokument gemmes.

Jeg vil kontrollere et RTF for forekomsten af en række ord (her bynavne), inden dokumentet gemmes og herefter skrive dem som findes ind i et felt. På den måde er der en let indgang til dokumenter som indeholder ordet "vejle";

FIELD keywords:=keywords;
lookuplist:="juelsminde":"vejle":"kolding":"odense";

txt:=@Abstract([TextOnly];15300;"";"body");
txtlist:=@Unique(@LowerCase(@Explode(txt)));
@SetField("keywords";@Keywords(txtlist;lookuplist));

Problemet er blot at @abstract ikke virker før dokumentet er gemt. Så jeg mangler et par gode idéer til at komme videre.

Jeg har forsøgt mig med i PostSave
@SetDocField(@DocumentUniqueID;"keywords";@Keywords(txtlist;lookuplist)), men det kunne jeg ikke få til at virke.

Bemærk at RTF feltet kan indeholde både tabeller, billeder , filer osv.
Avatar billede mmmtm Nybegynder
09. juni 2006 - 14:21 #1
Hvad med @text istedet for @abstract?
Avatar billede avest Nybegynder
12. juni 2006 - 12:42 #2
Har samme problem. Den kræver at RTF er gemt inden den kan bruges.