Avatar billede js26 Nybegynder
09. maj 2001 - 13:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

brug flere xml filer i samme xslt

Hvordan kan jeg i samme xslt hente oplysninger fra flere xml dokumenter. Jeg kalder mit xslt fra asp.
Avatar billede janegil Nybegynder
14. maj 2001 - 12:07 #1
http://www.w3.org/TR/xslt#document

Men jeg har ikke prøvd det selv, og har ingen anelse som det er implementert av microsofts XSL/T-prosessor.
Avatar billede thunderbear Nybegynder
22. maj 2001 - 18:35 #2
Brug funktionen document(\"filnavn\") til at indlæse en XML-fil.  Filnavn er relativt til XSL-filen.  Brug document( \"filnavn\", /) til at arbejde relativt til XML-filen.
Avatar billede js26 Nybegynder
03. juni 2001 - 22:23 #3
Jeg har ikke forsøgt endnu, men der ser rigtigt ud.
Avatar billede janegil Nybegynder
05. juni 2001 - 08:21 #4
Legger du ut et lite kode-ekspempel hvis du får det til å virke? For jeg forstår ikke riktig hvordan funksjoner i XSL kan sette et dokument inn i XML-kilden. Kanskje lage en variabel først?

<xsl:variable name=\"ext\">
  <xsl:copy-of select=\"document(...)\"/>
</xsl:variable name=\"ext\">

<xsl:apply-templates select=\"$ext\"/>

???