Avatar billede c-p-h Nybegynder
08. juni 2006 - 11:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Få baggrund til at dreje rundt om sig selv

Jeg har en baggrund jeg gerne vil have til at dreje rundt.

Hvordan gør jeg det med en kode i stedet for at en lave motion tween?

Skal bruge en kode hvor baggrunden drejer højre om uret og en hvor den drejer venstre om uret.

Har Flash MX.
Avatar billede jakwag Nybegynder
08. juni 2006 - 13:28 #1
Hey

1. lav din baggrund inde i et movieclip, sørg for at registration punktet er i midten af grafikken.

2. Giv dette movieclip INSTANCE navnet "baggrund"

3. I en frame skriver du:

baggrund.onEnterFrame = function()
{
this._rotation +=10;
}

Skal den dreje den anden vej skal du bare skifte += ud med -=

: ) Jakob
Avatar billede jakwag Nybegynder
08. juni 2006 - 13:30 #2
... og ved at ændre de 10 kan du selvfølgelig ændre tempoet ;)
Avatar billede c-p-h Nybegynder
08. juni 2006 - 14:06 #3
hmm kan ikke lige få det til at virke.

Laver et lag hvor jeg sætter min baggrund ind. Trykker F8 og vælger movie clip.

Dernæst sætter jeg koden ind men laget drejer ikke rundt.

Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede jakwag Nybegynder
08. juni 2006 - 14:18 #4
lad os sige du starter med en helt tom fil.

I roden af scene1 skal din bg ligge i lag 1 og scriptet i lag 2. Det er vigtigt at scriptet ligger i en frame ikke på et mc.

Instance navnet skal du give mc'et i property paletten nederst i skærmen, det er IKKE det samme som at kalde symbolet noget i biblioteket.
Avatar billede c-p-h Nybegynder
08. juni 2006 - 14:45 #5
Perfekt! Efter at have leget lidt med det fik jeg det til at virke. Tak - hvis du laver svar får du point.
Avatar billede jakwag Nybegynder
08. juni 2006 - 14:55 #6
:) Hvis du kigger i hjælp under classes / movieclip kan du finde en masse andre properties der kan animeres. F.eks. _x og _width. Leg lidt med dem hvis du vil blive bedre til AS.