Avatar billede larsomania Nybegynder
08. juni 2006 - 08:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Crosstab-query i SQL

Hej,

Jeg har en tabel der indeholder records i stil med dette

FieldName  FieldValue  UserRef
================================
FNavn      Lars        LKN
ENavn      Knudsen      LKN
Comp        Private      LKN
FNavn      Peter        PTT
ENavn      Hansen      PTT
Comp        Microsoft    PTT

osv.. Altså flere rækker der indeholder forskellig information om samme person. Jeg vil så gerne lave et udtræk der giver mig følgende format.

UserRef    FNavn    ENavn    Comp
==================================
LKN        Lars      Knudsen  Private
PTT        Peter    Hansen  Microsoft

Altså samler alle detailinformatioerne for hver enkelt UserRef sammen og danner et svar med én record per UserRef.

Er der nogen der ved hvordan det smartest gøres?
Avatar billede larsomania Nybegynder
08. juni 2006 - 08:57 #1
Jeg har løst den :o)
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
08. juni 2006 - 11:21 #2
Må vi se?
Avatar billede larsomania Nybegynder
08. juni 2006 - 11:43 #3
select
  MemberUniqueIdentifier,
  max(case customuserfieldname when 'Fornavn' then Value else '' end) as Fornavn,
  max(case customuserfieldname when 'Efternavn' then Value else '' end) as Efternavn,
  max(case customuserfieldname when 'CompGroup' then Value else '' end) as CompGroup,
  max(case customuserfieldname when 'NumberOfOrdersPhone' then Value else 0 end) as NumberOfOrdersPhone,
  max(case customuserfieldname when 'NumberOfOrdersOnline' then Value else 0 end) as NumberOfOrdersOnline,
  max(case customuserfieldname when 'NumberOfOrders' then Value else 0 end) as NumberOfOrders
from tpe_userlist
where MemberUniqueIdentifier like '0605%'
group by MemberUniqueIdentifier
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
08. juni 2006 - 12:34 #4
OK, tak