Avatar billede lasserasch Juniormester
08. juni 2006 - 02:51 Der er 1 løsning

Åbne en form fra en knap!

Hejsa.

Jeg er ved at lære mig selv .net.

Jeg er rimelig ok til VB 6 programmering, men har lidt problemer med .net.

Jeg vil forsøge at udvikle et PDA program, og har også fået det første til at virke. Man kommer ind i et billed, hvor jeg så har nogle knapper man skal kunne trykke på.

Men jeg kan åbenbart ikke finde ud af nogete så simpelt som at åbne en form.

I VB er det jo bare med show at man gør det. Hvordan pokker åbner man et nyt billed med en ny form i .net C#???

Håber en kan hjælpe!

På forhånd Tak!

/Lasse
Avatar billede lasserasch Juniormester
08. juni 2006 - 03:02 #1
Ok, det fik jeg så alligevel selv løst! Var jo pære nemt, når man bare lige ved det!

Til andre læsere som har samme problem! Så er dette løsningen :

Når man dobbelklikker på knappen i visual studio, så får man følgende kode stykke frem :

private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
        {
        }

Hvis den form man gerne vil have frem f.eks. hedder frmkundeoversigt, så skal man skrive følgende : mellem {}

Form frmkundeoversigt = new frmkundeoversigt();
            frmkundeoversigt.Show();

Altså vil koden komme til at se sådan ud :

private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
        {
        Form frmkundeoversigt = new frmkundeoversigt();
        frmkundeoversigt.Show();

        }

/Lasse