Avatar billede odie Nybegynder
07. juni 2006 - 14:22 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

apply-templates with-param

Hej igen...

Nu er der kommet et nyt problem i mit forsøg på at lære XSL:

Flg. Virker: (indholdet kommer frem på siden)
<xsl:call-template name="linkparser">
<xsl:with-param name="input" select="Data/Menulist/Menu[Index=$p]/MenuCont" />
</xsl:call-template>

Men kalder kun MenuCont én gang. Der er flere MenuCont i samme Menu[Index=$p]

Derfor har jeg forsøgt at lege med apply-templates men flg. virker ikke :( : (indholdet på siden er "ingenting"):
<xsl:apply-templates select="linkparser">
<xsl:with-param name="input" select="Data/Menulist/Menu[Index=$p]/MenuCont" />
</xsl:apply-templates>

Bruger jeg apply-templates with-param forkert ?

På forhånd tak for hjælpen.

/Odie
Avatar billede softspot Forsker
07. juni 2006 - 14:52 #1
Det komme an på hvordan den template som fanger linkparser-elementet ser ud... kan du vise den?
Avatar billede odie Nybegynder
07. juni 2006 - 15:05 #2
Selvfølgelig:

<xsl:template name="linkparser">
  <xsl:param name="input" />
<xsl:choose>
<xsl:when test="contains($input,'[link]')">
  <xsl:variable name="txtBefore" select="substring-before($input,'[link]')" />
  <xsl:variable name="txtAfter" select="substring-after($input,'[/link]')" />
  <xsl:variable name="url" select="substring-before(substring-after($input, '[link]'), '[linktekst]')" />
  <xsl:variable name="tekst" select="substring-before(substring-after($input, '[linktekst]'), '[/linktekst]')" />
<xsl:variable name="returnValue">
  <xsl:value-of select="$txtBefore" />
  <a href="http://
  <xsl:value-of select="$url" />
  " target="_blank">
  <xsl:value-of select="$tekst" />
  </a>
  <xsl:value-of select="$txtAfter" />
  </xsl:variable>
<xsl:call-template name="linkparser">
  <xsl:with-param name="input" select="$returnValue" />
  </xsl:call-template>
  </xsl:when>
<xsl:otherwise>
  <xsl:value-of select="$input" disable-output-escaping="yes" />
  </xsl:otherwise>
  </xsl:choose>
  </xsl:template>

/Odie
Avatar billede softspot Forsker
07. juni 2006 - 15:43 #3
Der er noget galt med syntaksen af din XSLT, så lad os lige få styr på den først...

Flg. er IKKE tilladt:

  <a href="http://
  <xsl:value-of select="$url" />
  " target="_blank">

Det kan du f.eks. gøres således i stedet:

  <a href="http://{$url}" target="_blank">
Avatar billede odie Nybegynder
07. juni 2006 - 15:46 #4
softspot.. Jeg har ikke adgang til at rette i selve koden herfra hvor jeg er nu, så når jeg kommer hjem prøver jeg at rette i koden...

Vender tilbage senere i aften :-)

/Odie
Avatar billede softspot Forsker
07. juni 2006 - 15:50 #5
Helt fint med mig :)
Avatar billede odie Nybegynder
07. juni 2006 - 18:57 #6
Hej igen

Rettet men stadigvæk ikke noget output :(

/Odie

  <xsl:template name="linkparser">
    <xsl:param name="input" />

    <xsl:choose>
      <xsl:when test ="contains($input,'[link]')">

        <xsl:variable name="txtBefore" select="substring-before($input,'[link]')"/>
        <xsl:variable name="txtAfter" select="substring-after($input,'[/link]')"/>

        <xsl:variable name="url" select="substring-before(substring-after($input, '[link]'), '[linktekst]')" />
        <xsl:variable name="tekst" select="substring-before(substring-after($input, '[linktekst]'), '[/linktekst]')" />

        <xsl:variable name="returnValue">
          <xsl:value-of select="$txtBefore" />&lt;a href="http://{$url}" target="_blank"&gt;<xsl:value-of select="$tekst" />&lt;/a&gt;
          <xsl:value-of select="$txtAfter" />
        </xsl:variable>

        <xsl:call-template name="linkparser">
          <xsl:with-param name="input" select="$returnValue" />
        </xsl:call-template>

      </xsl:when>
      <xsl:otherwise>
        <xsl:value-of select="$input" disable-output-escaping="yes"/>

      </xsl:otherwise>

    </xsl:choose>

  </xsl:template>

Min XML fil ser sådan her ud:

<Data>
    <Menulist>
        <Menu>
            <MenuCont>Linie 1</MenuCont>
            <MenuCont>Linie 2</MenuCont>
        </Menu>
    </Menulist>
</Data>
Avatar billede softspot Forsker
07. juni 2006 - 20:13 #7
OK, jeg havde ikke lige fanget din problemstilling. Det du bare skal gøre er at benytte <xsl:for-each> til at gennemløbe alle MenuCont-elementerne og så stadig benytte <xsl:call-template> som du gjorde fra starten. Altså noget i stil med dette:

<xsl:for-each select="Data/Menulist/Menu[Index=$p]/MenuCont">
  <xsl:call-template name="linkparser">
    <xsl:with-param name="input" select="." />
  </xsl:call-template>
</xsl:for-each>

<xsl:template name="linkparser">
  <xsl:param name="input" />
  <xsl:choose>
    <xsl:when test ="contains($input,'[link]')">
      <xsl:variable name="txtBefore" select="substring-before($input,'[link]')" />
      <xsl:variable name="txtAfter" select="substring-after($input,'[/link]')" />
      <xsl:variable name="url" select="substring-before(substring-after($input, '[link]'), '[linktekst]')" />
      <xsl:variable name="tekst" select="substring-before(substring-after($input, '[linktekst]'), '[/linktekst]')" />
      <xsl:variable name="returnValue">
        <xsl:value-of select="$txtBefore" /><a href="http://{$url}" target="_blank"><xsl:value-of select="$tekst" /></a><xsl:value-of select="$txtAfter" />
      </xsl:variable>

      <xsl:call-template name="linkparser">
        <xsl:with-param name="input" select="$returnValue" />
      </xsl:call-template>
    </xsl:when>
    <xsl:otherwise>
      <xsl:value-of select="$input" disable-output-escaping="yes" />
    </xsl:otherwise>
  </xsl:choose>
</xsl:template>

Bemærk at jeg har lavet dit link om (<a href=...>), da din ændring gjorde syntaksen invalid igen (eller rettere ikke funktionel). Prøv det lige og se om det skulle være bedre nu...
Avatar billede odie Nybegynder
07. juni 2006 - 20:20 #8
meget meget meget tæt på...........

Når jeg så tilføjer

<MenuCont>[link]http://www.testlink.dk[linktekst]tryk her[/linktekst][/link]</MenuCont>

Så kommer href til at stå som {$url} og ikke http://www.testlink.dk

/Odie
Avatar billede odie Nybegynder
07. juni 2006 - 20:23 #9
Men hvis jeg bruger:

&lt;a href="http://<xsl:value-of select="$url" />" target="_blank"&gt;<xsl:value-of select="$tekst" />&lt;/a&gt;

Så virker det !

Er den helt gal den linie ?

/odie
Avatar billede odie Nybegynder
07. juni 2006 - 20:24 #10
Smider du et svar.. Det er bare så godt..

/Odie
Avatar billede softspot Forsker
07. juni 2006 - 20:27 #11
Hmmm... det er åbenbart mig der har misforstået noget mht. syntaksen, men hvis det fungerer, så er der ikke noget galt med det :)
Avatar billede softspot Forsker
07. juni 2006 - 20:31 #12
Takker for point :)
Avatar billede odie Nybegynder
07. juni 2006 - 20:32 #13
dammed. det er godt.. takker mange gange !!!
Avatar billede softspot Forsker
07. juni 2006 - 20:33 #14
Velbekomme :D