Avatar billede dranzer Nybegynder
07. juni 2006 - 10:54 Der er 1 løsning

Play Wma fil i stede for Wav. Hjælp

Hej. Jeg har lavet et program hvor den kan afspille en Wav fil.. Så har jeg et VB her som hedder Sound.vb er ligger det her i

Sound.vb:

Imports System
Imports System.Runtime.InteropServices
Imports System.Resources
Imports System.IO

<Microsoft.VisualBasic.ComClass()> Public Class Sound

    Declare Auto Function Playkey Lib "winmm.dll" (ByVal name _
      As String, ByVal hmod As Integer, ByVal flags As Integer) As Integer

    Declare Auto Function Playkey Lib "winmm.dll" (ByVal name _
      As Byte(), ByVal hmod As Integer, ByVal flags As Integer) As Integer

    Public Const SND_SYNC = &H0 ' play synchronously
    Public Const SND_ASYNC = &H1 ' play asynchronously
    Public Const SND_MEMORY = &H4  'Play wav in memory
    Public Const SND_ALIAS = &H10000 'Play system alias wav
    Public Const SND_NODEFAULT = &H2
    Public Const SND_FILENAME = &H20000 ' name is file name
    Public Const SND_RESOURCE = &H40004 ' name is resource name or atom

    Public Shared Sub PlayWaveFile(ByVal fileWaveFullPath As String)
        Try
            Playkey(fileWaveFullPath, 0, SND_FILENAME)
        Catch
        End Try
    End Sub

    Public Shared Sub PlayWaveResource(ByVal WaveResourceName As String)

        ' get the namespace
        Dim strNameSpace As String = System.Reflection.Assembly.GetExecutingAssembly().GetName().Name.ToString()

        ' get the resource into a stream
        Dim resourceStream As Stream = System.Reflection.Assembly.GetExecutingAssembly().GetManifestResourceStream(strNameSpace + "." + WaveResourceName)
        If resourceStream Is Nothing Then Exit Sub

        ' bring stream into a byte array
        Dim wavData As Byte()
        ReDim wavData(CInt(resourceStream.Length))
        resourceStream.Read(wavData, 0, CInt(resourceStream.Length))

        ' play the resource
        Playkey(wavData, 0, SND_ASYNC Or SND_MEMORY)
    End Sub

    Public Shared Sub PlayWaveSystem(ByVal SystemWaveName As String)
        Playkey(SystemWaveName, 0&, SND_ALIAS Or SND_ASYNC Or SND_NODEFAULT)
    End Sub
End Class

Så vil jeg gerne have at man kan afspiller en wma fil i stede for en wav fil.

Fordi Wav filer fylder meget mere ind wma filer...

Jeg har også Form1.vb der ligger det her i

Form1.vb:

My.Computer.Audio.Play(My.Resources.Sound, AudioPlayMode.BackgroundLoop)

Er der nogne der kan hjælp???? ;o)
Avatar billede dranzer Nybegynder
08. juni 2006 - 21:38 #1
Tråden er lukket fandt ud af og lave wav filen mindre. ;o)