Avatar billede agerled Nybegynder
07. juni 2006 - 09:58 Der er 11 kommentarer

ftp upload fejl

Hej. Er der nogen der kan sige mig hvorfor jeg får time out når jeg prøver at uploade til ftp:

Jeg kan se at filen bliver oprettet på serveren, men der fylder 0 byte.

  Private Sub Upload(ByVal source As String, ByVal target As String, ByVal Binary As Boolean)
        Dim req As FtpWebRequest = DirectCast(WebRequest.Create(target), FtpWebRequest)
        req.Method = WebRequestMethods.Ftp.UploadFile
        req.UseBinary = Binary
        req.UsePassive = False
        If Binary Then
            Dim instm As Stream = New FileStream(source, FileMode.Open, FileAccess.Read)
fejl her ---->  Dim outstm As Stream = req.GetRequestStream()
            Dim b As Byte() = New Byte(10000) {}
            Dim n As Integer
            n = instm.Read(b, 0, b.Length)
            While n > 0
                outstm.Write(b, 0, n)
                n = instm.Read(b, 0, b.Length)
            End While
            instm.Close()
            outstm.Close()
        Else
            Dim sr As StreamReader = New StreamReader(source)
            Dim sw As StreamWriter = New StreamWriter(req.GetRequestStream())
            Dim line As String
            line = sr.ReadLine()
            While line IsNot Nothing
                sw.WriteLine(line)
                line = sr.ReadLine()
            End While
            sr.Close()
            sw.Close()
        End If
        Dim resp As FtpWebResponse = DirectCast(req.GetResponse(), FtpWebResponse)
    End Sub
Avatar billede bernhof Nybegynder
07. juni 2006 - 12:02 #1
Hvilken fejl får du?
Avatar billede agerled Nybegynder
07. juni 2006 - 12:08 #2
Hej.

Fejlen er: Webexception
          The operation has timed out
Avatar billede agerled Nybegynder
07. juni 2006 - 12:08 #3
i denne linie:
  Dim outstm As Stream = req.GetRequestStream()
Avatar billede arne_v Ekspert
09. juni 2006 - 04:32 #4
har du prøvet:

req.UsePassive = True

?
Avatar billede agerled Nybegynder
09. juni 2006 - 08:27 #5
Hej arne_v

når jeg sætter den til tru så får jeg denne fejl i samme linie:

The server returned an address in response to the PASV command that is different than the address to which the FTP connection was made.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. juni 2006 - 05:24 #6
Kan du uploade til den FTP server manuelt ?
Avatar billede agerled Nybegynder
10. juni 2006 - 11:01 #7
ja det kan jeg.

Jeg har fundet ud af at det virker hjemme hos mig privat, men ikke på min arbejdplads??? Dog kan jeg godt uploade manuelt på min arbejdsplads. Kan nogen sige hvorfor?
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juni 2006 - 00:43 #8
dit firmas firewall er vist ikke samarbejdsvillig

timeout og 0 size er det i firmaet uden PASV ?
Avatar billede agerled Nybegynder
12. juni 2006 - 07:28 #9
Jeg forstod ikke lige dit sidste spørgsmål...? "timeout og 0 size er det i firmaet uden PASV ?"
Avatar billede arne_v Ekspert
12. juni 2006 - 13:00 #10
"Er der nogen der kan sige mig hvorfor jeg får time out når jeg prøver at uploade til ftp:

Jeg kan se at filen bliver oprettet på serveren, men der fylder 0 byte."

er det i firmaet med req.UsePassive = False ?
Avatar billede agerled Nybegynder
12. juni 2006 - 16:13 #11
ja jeg får fejl når jeg er i firmaet lige meget om den er TRUE eller FALSE