Avatar billede mrbonus Novice
07. juni 2006 - 08:55 Der er 1 løsning

Kan ikke sende emails, når outlook anvender exchange server

Jeg er næsten sikker på at problemet er at outlook er installeret og benytter exchange server. Jeg har testet på flere maskiner, og fællestræk for dem hvor jeg ikke kunne sende mail på, var at det var windows XP, outlook med exchange server og .NET framework 2.0.

prøvede på en ren windows xp, der kunne jeg godt sende mail.

min kode ser således ud

Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
    Try
        Dim mailMessage As New MailMessage()
        mailMessage.To.Add(textBoxTo.Text)
        mailMessage.From = New MailAddress(textBoxFrom.Text)
        mailMessage.Subject = "test"
        mailMessage.Body = "test"
        Dim smtpClient As New SmtpClient(textBoxSMTP.Text)
        smtpClient.Send(mailMessage)
    Catch ex As Exception
        MessageBox.Show("Exception.Message=""" & ex.Message & """")
    End Try
End Sub

har prøvet både at sætte SMTP-server adressen, localhost og adressen på exchange server som smtp-adresse.

Jeg har prøvet med både VS2003, samt VS2005,
Avatar billede mrbonus Novice
07. juni 2006 - 13:05 #1
DOH, jeg løste problemet, McAfee har åbenbart en standard indstilling, der stopper alle udgående mails, det tog mig 2 dage at løse det problem, men ved hjælp af udelukkelsesmetoden, lykkedes det mig at finde ud af at det var McAfee der blokkede for mine emails.