Avatar billede dkr Praktikant
07. juni 2006 - 00:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hent data fra html fil

Hej alle.

Hvordan henter jeg indholdet af nogle <tags> fra en html fil </tags> og sætter indholdet ind i en database?

dvs jeg mangler en måde at hente fx indholdet af <titl> fra en bestemt html fil (fra en cd-rom), og sætter teksten ind i en bestemt celle i en database.

MVH
DKR
Avatar billede olebole Juniormester
07. juni 2006 - 00:30 #1
<ole>

Det kan gøres på et utal af måder. Flere info ...  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede dkr Praktikant
07. juni 2006 - 00:33 #2
hvad vil du vide, jeg er en spade til at programere :) så jeg ved ikke hvad der er nemt/bedst etc..

MVH
DKR
Avatar billede olebole Juniormester
07. juni 2006 - 00:58 #3
"Jeg holder i et kryds ... skal jeg køre lige over - eller dreje til højre ... eller måske til venstre?"

Det er muligt, du er en spade til at programmere, men du trænger vist til at øve dig i almindelig kommunikation. Hvad kunne du forestille dig, vi har brug for at vide? ... tænk!  ;o)
Avatar billede dkr Praktikant
07. juni 2006 - 01:13 #4
et eksempel på en html fil som jeg skal bruge indholdet fra.

<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="da" lang="da">
<head>
<title>Blædel, Sara: Kald mig prinsesse - roman</title>
<meta name="dc:creator" content="Blædel, Sara" />
<meta name="dc:date" content="2005-11-18" scheme="yyyy-mm-dd" />
<meta name="dc:format" content="Daisy 2.02" />
<meta name="dc:identifier" content="DK-DBB-34753-Daisy2.02" />
<meta name="dc:language" content="da" scheme="ISO 639" />
<meta name="dc:publisher" content="Danmarks Blindebibliotek" />
<meta name="dc:title" content="Kald mig prinsesse" />
<meta http-equiv="Content-type" content="html/text; charset=iso-8859-1"/>
<meta name="ncc:charset" content="iso-8859-1" />
<meta name="ncc:depth" content="1" />
<meta name="ncc:files" content="102" />
<meta name="ncc:generator" content="DBB A2Digital Service v1.2.0" />
<meta name="ncc:maxPageNormal" content="0" />
<meta name="ncc:multimediaType" content="audioNcc" />
<meta name="ncc:pageFront" content="0" />
<meta name="ncc:pageNormal" content="0" />
<meta name="ncc:pageSpecial" content="0" />
<meta name="ncc:prodNotes" content="0" />
<meta name="ncc:producedDate" content="2005-11-18" scheme="yyyy-mm-dd" />
<meta name="ncc:setInfo" content="1 of 1" />
<meta name="ncc:sidebars" content="0" />
<meta name="ncc:sourcePublisher" content="Lindhardt og Ringhof" />
<meta name="ncc:tocItems" content="50" />
<meta name="ncc:totalTime" content="08:58:24" scheme="hh:mm:ss" />
<meta name="ncc:footnotes" content="0" />
<meta name="prod:analogueidentifier" content="DK-DBB-16034" />
<meta name="dbb:TrackingID" content="55859" /></head>
<body>
her kan jeg så se at jeg har begået den første fejl. det er ikke hele indholdet af div tags men kun dele, fx forfatter og titel (Blædel, Sara: Kald mig prinsesse)

for min skyld kan resultatet lige så got være i en mysql eller access database, det kunne også være i et dertil indrettet program.

håber det hjalp lidt med at finde den rette vej.

MVH
DKR
Avatar billede dkr Praktikant
19. juli 2006 - 12:06 #5
lukket