Avatar billede esset Nybegynder
06. juni 2006 - 23:44 Der er 1 løsning

LDAP søgning

Følgende kode giver fejl når eksekveret mod en MS AD server. Forbindelsen bliver etableret med sidste linie i nedenstående kode giver fejlen 000020D6: SvcErr: DSID-03100684, problem 5012 (DIR_ERROR), data 0

Nogen idé?

#------------------------------------------------------------
# Inkluder biblioteker
#
use Net::LDAP;
use Unicode::String qw/utf8/;
use Win32::ODBC;
use strict;

#------------------------------------------------------------
# Definer LDAP variabler
#
my $ldap;
my $ldap_server;
my $ldap_user;
my $ldap_password;
my $ldap_base;
my $ldap_search;
my $ldap_result;

#------------------------------------------------------------
# Initialiser LDAP server variabler
#
$ldap_server  ='127.0.0.1';
$ldap_user    ='test';
$ldap_password='test';

#------------------------------------------------------------
# Initialiser LDAP søgekriterier
#
$ldap_base    ='c=dk';
$ldap_search  ='mail=me@home.dk';

#------------------------------------------------------------
# Opret LDAP forbindelsen
#
if(!($ldap=Net::LDAP->new($ldap_server))){
    print "LDAP connection failed\n";
    die('A fatal error occured');
}
print "-LDAP forbindelse oprettet\n";

#------------------------------------------------------------
# Login to the LDAP server
#
$ldap->bind(dn => $ldap_user, password => $ldap_password);

#------------------------------------------------------------
# Find personer
#
$ldap_result = $ldap->search (base => $ldap_base, filter => $ldap_search );
$ldap_result->code && die $ldap_result->error;
Avatar billede esset Nybegynder
23. august 2006 - 13:05 #1
Lukket uden svar