Avatar billede niclas1488 Nybegynder
06. juni 2006 - 17:36 Der er 20 kommentarer

Ændring af IP?

Hey Eksperter

Jeg har problemer med mit trådløse netværk. Min computer siger den ikke kan få forbindelse grundet den ikke kunne hente en gyldig IP-adresse.

Er der nogle der ved hvordan man ændrer sådan en, eller bare får mit problem løst?

MVH
Niclas
Avatar billede jps6kb Novice
06. juni 2006 - 17:47 #1
Hvis du har en router på dit netværk, så prøv at tjekke DHCP konfigurationen på den.
Evt. om der er sat et filter op som gør at din PC ikke får en IP.

Har den været på før? Har du skiftet netkort i din PC?
Hvordan er dit netværk?
Avatar billede niclas1488 Nybegynder
06. juni 2006 - 18:01 #2
Jeg har været på med min computer før.. Det er en bærbar, så jeg havde den med oppe på skolen til en eksamnen, hvorefter da jeg kom hjem virkede den ikke mere. Før jeg tog derop virkede den fint som den skulle..

Jeg har en Netgear router som både kører trådløst og via ledning.. Det underlige er at den virkede om morgenen før jeg tog afsted og da jeg kom hjem om eftermiddagen virkede den ikke mere..
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
06. juni 2006 - 18:11 #3
ellers er det .. skriv cmd i kør.. også .-> ipconfig /renew
Avatar billede niclas1488 Nybegynder
06. juni 2006 - 19:25 #4
hmm.. til det siger den:

"Der opstod en fejl under fornyelse af grænsefladen Trådløs netværksforbindelse:
Der kan ikke oprettes forbindelse til DHCP-serveren. Anmodningen fik timeout"
Avatar billede jps6kb Novice
06. juni 2006 - 20:08 #5
Kan du komme på via kabel? Har du prøvet det?
Avatar billede niclas1488 Nybegynder
06. juni 2006 - 20:13 #6
Har lige prøvet at sætte det kabel jeg bruger til min stationære på og det virker heller ikke..
Avatar billede 7degreez Praktikant
06. juni 2006 - 20:15 #7
prøv evt. at genstarte routeren, plejer at hjælpe nogle gange..
Avatar billede niclas1488 Nybegynder
06. juni 2006 - 20:18 #8
Har jeg også lige prøvet.. Det hjalp desværre heller ikke :-(
Avatar billede 7degreez Praktikant
06. juni 2006 - 20:19 #9
prøv evt og hent networkstumbler på google og se om den overhovedet sender...
Avatar billede 7degreez Praktikant
06. juni 2006 - 20:20 #10
Avatar billede 7degreez Praktikant
06. juni 2006 - 20:21 #11
tyder på at det er routeren der er problemet, da du siger du ikke kan få forbindelse via dit rj45 kabel
Avatar billede 7degreez Praktikant
06. juni 2006 - 20:22 #12
Har du fast ip eller får du tildelt en af din udbyder hver gang du logger på?
Avatar billede jps6kb Novice
06. juni 2006 - 21:07 #13
Har du andre PC'ere på netværket? Kan de få en IP?
Hvordan er din DHCP sat op i routeren?
Avatar billede niclas1488 Nybegynder
10. juni 2006 - 23:57 #14
Ja, der er 3 andre computere forbundet til samme router.. Og det fungerer helt fint..
Avatar billede jps6kb Novice
11. juni 2006 - 09:58 #15
Okay så.. Det mest åbenlyse jeg lige kan se er at;
Du kører med statisk DHCP og har ikke mappet en IP i routeren til din PC.

Du har ikke skrevet noget om DHCP i din router. Kan du ikke prøve at skrive hvordan det er sat op? :)
Avatar billede jps6kb Novice
18. juni 2006 - 13:58 #16
Hvordan går det med det?
Avatar billede niclas1488 Nybegynder
18. juni 2006 - 14:10 #17
Jeg var inde med den til en IT-ekspert på arbejdet.. Han fik listen frem over tilgængelige netværk igen, men jeg kan stadig ikke få den på..

Jeg er ikke det største geni inden for det så jeg har, for at være ærlig, ingen idé om hvordan DHCP i min router er blevet sat op :-S
Avatar billede jps6kb Novice
18. juni 2006 - 14:26 #18
Jeg er heller ikke i tvivl om at netværket er tilgængeligt.

Bare lige for at være sikker, så er der 4 pc'ere på netværket. Det samme netværk, og de tre af dem kan godt få en IP adresse? Det er sådan det er, ikke?

De tre andre er ikke koblet på, på andre måder? Gennem andre netværksenheder? Ex. en anden router også?
Avatar billede niclas1488 Nybegynder
18. juni 2006 - 16:59 #19
Der er 3 pc'ere i alt på netværket. 2 af dem er stationære der er forbundet via. et normalt internetstik, den sidste er så den bærbare som burde være forbundet trådløst.

Jeg har en Cisco boks de alle er forbundet til, via. en Netgear boks som jeg købte da jeg skulle have en trådløs på.
Avatar billede jps6kb Novice
18. juni 2006 - 17:57 #20
Okay. Har du msn? Så add mig lige, for det vil tage lidt tid at vandre igennem ellers.
jps6kb@hotmail.com :)