Avatar billede mwhas Praktikant
06. juni 2006 - 13:39 Der er 14 kommentarer og
4 løsninger

B-one eller Web10?

Hejsa allesammen

hvilke webhotel udbyder ville I vælge hvis valget stod imellem b-one og web10?

gerne hvorfor?

mvh mwhas
Avatar billede swiatecki Novice
06. juni 2006 - 13:42 #1
Web10 - helt klart !..

Har selv web10 og der har ALDRIG været problemer med dem :D i de 2-3 år jeg har haft dem

b-one har jeg hørt MEGET dårlig om og vil aldrig vælge dem

/Swiatecki
Avatar billede innercitydk Nybegynder
06. juni 2006 - 13:47 #2
Kommer også an på hvad de skal understøtte. B-one kører på linux platforme og understøtter derfor ikke .net platformen. Ellers kører de upåklageligt, efter min erfaring. Jeg har selv en firma domæne liggende og der har aldrig været problemer.

Vh
Avatar billede ali.k Nybegynder
06. juni 2006 - 13:53 #3
Jeg har kun prøvet web10, og synes at det køre udemærket.
Avatar billede younk-dk Nybegynder
06. juni 2006 - 13:55 #4
Web10.dk er noget lort. Deres servere er utrolig dårlige, og deres support er til grin. b-one.dk er ikke bedre.

Synes du skal læse min artikle: http://www.eksperten.dk/artikler/977 Den beskriver godt problemerne ved dem.
Avatar billede ttopholm Nybegynder
06. juni 2006 - 17:59 #5
og web10.dk er også nede i øjeblikket
Avatar billede innercitydk Nybegynder
06. juni 2006 - 19:38 #6
Hvis man er nybegynder kan deres løsninger godt virke uoverskuelige da respons fra deres support afdeling tager forholdvis lang tid. Det må man så forvente når man tager prisen i betragtning. Som har har jeg haft et rejsebureau i nogle år. Sitet er hostet hos b-one og der har ALDRIG været problemer. Siden kører 24/7 og har gjort det hele tiden. Young-dk en anden gang så læs deres betingelser inden du opretter dig. Telefon support er klart skåret fra. Hvis man derimod vælger de dyre løsninger fra f.eks dandomain kan man ringe hvis der opstår problemer. Jeg har efterhånden mange år på bagen som programmør og webdesigner og de klager du har over selskaberne er helt uberettigede og munder ud i manglende erfaring. Thumbs up til b-one fra min side. Alternativt så kig på needhost.dk.. Men dem har du vel også dårlige erfaringer med :)
Avatar billede innercitydk Nybegynder
06. juni 2006 - 20:08 #7
Ikke at jeg kalder dig nybegynder younk-dk, det skulle ikke lyde sådan. Man skal bare ikke forvente alverden fra en host der koster 9 kr om måneden.
Avatar billede mwhas Praktikant
07. juni 2006 - 14:55 #8
hvad med der hjemmeside programmer nogle der kender dem?

web10.dk bruger activebuilder men hvad bruger b-one og kan de det samme?
Avatar billede innercitydk Nybegynder
07. juni 2006 - 15:05 #9
Et godt startprogram er frontpage fra office pakken. Når du bliver mere øvet skal du skifte til en editor ala Macromedia Dreamweaver. B-one har også online editor. Det samme har needhost.dk. Needhost kører meget stabilt da de har MEGET store linier til deres hosting. De koster ca det samme som de andre lavpris hosts.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
07. juni 2006 - 15:40 #10
Her er endnu en host der er billig. De yder både telefonsupport og livesupport. Jeg kender ikke meget til dem, men de virker utrolig etablerede da de er en udvidelse af deres amerikanske moderselskab..

http://www.buydomains.dk/
Avatar billede mwhas Praktikant
07. juni 2006 - 16:08 #11
Innercitydk>> ja frontpage kender jeg godt og Dreamweaver kender jeg også godt men der kan du ikke rette online det synes jeg er RIGTIG smart :)
Avatar billede mwhas Praktikant
07. juni 2006 - 16:42 #12
Avatar billede mwhas Praktikant
07. juni 2006 - 16:43 #13
tak for alle de KLOG ord der blev sagt her læg nogle svar så giver jeg lidt point ;)
Avatar billede innercitydk Nybegynder
08. juni 2006 - 08:15 #14
værsgo
Avatar billede ttopholm Nybegynder
08. juni 2006 - 08:23 #15
ved ikke rigtig om du kan bruge mit indlæg, men jeg lægger et svar alligevel.
Avatar billede younk-dk Nybegynder
08. juni 2006 - 10:44 #16
Når b-one lover så meget som de ikke holder, så er jeg ligeglad om det 9 kr om måneden. Jeg fatter ikke at du tør have en stører side på sådan en server. Men det er nok manglende erfaring.
For hvis du fortsætter på b-one så kommer du en dag til at stå med håret i postkassen.

Somsagt b-one er ligeså godt som alle de gratis hosts der findes. hos b-one kan du selvfølgelig få et .dk domain til. Men risikoen for at lortet går ned, og du mister det hele er den samme.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
08. juni 2006 - 11:39 #17
Tjah jeg er ikke den eneste der har gode oplevelser med dem. http://www.eksperten.dk/spm/714134
Avatar billede innercitydk Nybegynder
09. juni 2006 - 11:59 #18
Lol young-dk. Du mener altså at b-one ikke er bedre end de diverse gratishosts der er på markedet?! De tager daglig backup så hvorfor tror du at data pludselig bliver mistet?

Fra deres hjemmeside:

-"Netværk & systemer:
Til trods for den lave pris er der aldrig lavet kompromis med kvaliteten. Samtlige servere er af bedste Hewlett-Packard-kvalitet med redundante strømforsyninger, spejlede scsi-diske, som der tages ekstern bånd-backup af dagligt.

Systemerne er placeret i privat serverrum hos Interxion i Danmark. Serverrummet har redundante strømkredse, batteri-backup, dieselgeneratorer og Vesda (Very early Smoke Detection Alarm) røg-alarmsystem.

Vores backbone er fiberbaseret med redundant infrastruktur. Den samlede båndbredde er på nuværende tidspunkt 2 x 1 Gigabit multi-homed tilsluttet og er forbundet til 3 internationale carriers, Global Crossing, Deutsche Telecom og Level3 samt Danske Internet eXchange.

Servere, serverrum og båndbredden er døgnovervåget 365 dage om året."