Avatar billede pihl88 Nybegynder
06. juni 2006 - 12:09 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

ip telefoni fra Skype til fast telefon

Hej eksperter.

En af mine venner har netop købt en ip telefon. Så vil jeg lige høre jer om; hvad han kan ringe gratis til? Er det muligt for ham eller mig at ringe op til/fra Skype? - Altså kan jeg ringe fra min coputer til hans telefon?

Håber på forståelse, Andreas
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. juni 2006 - 12:16 #1
Skype er ikke IP telefoni, da det ikke bruger SIP protokollen. Men der findes telefoner der understøtter Skype.

Hvis i skal ringe fra Skype til en IP telefon/fastenet telefon/mobil telefon kræver det Skype out. Og Skype in den anden vej.

Hvilken telefon er der tale om?
Avatar billede peet49 Nybegynder
06. juni 2006 - 12:28 #2
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. juni 2006 - 12:36 #3
De fleste skype telefoner kræver at der er en PC der er tændt.
Avatar billede pihl88 Nybegynder
06. juni 2006 - 17:59 #4
Telefonen er en eller anden telefon fra Telia. Hvad kan de så ringe gratis til???
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. juni 2006 - 18:57 #5
Det er altså en IP telefon (ikke skype), har du kikket på Telias hjemmeside
Avatar billede pihl88 Nybegynder
06. juni 2006 - 21:23 #6
Ja, det er en IP - telefon, men jeg troede bare, at det var muligt for mig at ringe til ham direkte fra Skype til hans IP-telefon... Men der tog jeg rigtig nok fejl. Det ville ellers være smart
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. juni 2006 - 22:00 #7
Det er fordi Skype ikke er en IP telefon!!!
Avatar billede peet49 Nybegynder
07. juni 2006 - 09:34 #8
På SkypeOut kan du ringe til hvem/hvor som helst. Du skal have abbonoment til det.
Avatar billede pihl88 Nybegynder
07. juni 2006 - 21:26 #9
OK, Tak for hjælpen. James skal du have nogle point så indryk et svar
Avatar billede pillpopper Nybegynder
12. november 2008 - 13:18 #10
Kommentar: james_t_dk
06/06-2006 12:36:01 De fleste skype telefoner kræver at der er en PC der er tændt.
(Dette er ikke helt sandt) - Isteden for at have din Pc tændt hele tiden så kan du tilslutte USB stikket i enten routeren eller i modomet.
Det har jeg for det er for besværeligt at skulde tænde sin Pc bare for at skulde ringe til en. Men somsagt der er forskel på en skype tlf. og ip.tlf men hvis du har en skype tlf. så kan du bare betale søllede 25 kr. pr. måned (skypeout) og ringe ti alle de fastnet telefoner du vil pr. måned.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. november 2008 - 16:40 #11
pillpopper>> Det kræver så at dit modem eller router har en USB port hvilket ikke er standart på særlig mange routere/modems.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
13. november 2008 - 09:52 #12
james_t det er naturligvis rigtigt. (jeg tog det bare som en selvfølge at der var en i enten en af dem).

Noget 2. er hvorfor er dette snart 2½ år gammele spørgsmål ikke lukket.´´ mærkeligt 2006 :)

James_t og Jer andre kan I hygge Jer;-)
Avatar billede pihl88 Nybegynder
26. november 2009 - 23:55 #13
Afslutter...