Avatar billede m0rtimer Nybegynder
06. juni 2006 - 12:04 Der er 3 kommentarer

Fortløbende dato og ugedag

Hejsa

Er der en måde hvorved man kan få word til at udskrive fortløbende Ugedag og Dato.

Altså jeg specificerer at den første dag er mandag den 1/1-2010 og vil så gerne have word til at udfylde resten af felterne i en tabel for mig.

Venlig hilsen
      Morten Raun
Avatar billede vejmand Juniormester
06. juni 2006 - 12:51 #1
Det er godt nok et gammelt spørgsmål jeg linker til, så jeg ved ikke om nyere versioner af Word har den funktion, men min (Word 2000) har ikke.
http://www.eksperten.dk/spm/34463
Avatar billede oergaard Nybegynder
20. juni 2006 - 21:10 #2
Jeg ville personligt vælge at bruge Excel til dette, evt. via Word.

- Klik på Indsæt -> Objekt -> Microsoft Excel-Regneark -> Ok
- I den første celle skriver du den ønskede dato. (I dit tilfælde 01-01-2010)
- Højreklik på cellen og klik på Formater celle
- Under Kategori vælger du Brugerdefineret
- Under Type skriver du [dddd "d." dd-mm-ååå]
- Klik på Ok
- Klik på cellen, der fremkommer en lille sort firkant i cellens nederste højre hjørne, hold venstre mussetast nede på denne firkant og træk til du opnår den ønskede dato.

//Oergaard
Avatar billede ny_bruger_nk Praktikant
27. august 2019 - 15:55 #3
Hej,

Nogen som ved hvordan man redigere rækkefølgen af dato i en tabel?
F.eks står der : 16.05.19 og jeg ønsker at årstallet kommer først derefter dato og sidst mdr.  Som her...19.16.05

En nem måde at ændre det på for tabellen er lang?