Avatar billede dotdonk Nybegynder
06. juni 2006 - 11:04 Der er 1 løsning

SelectedIndexChanged og en custom entity klasse

Hej med jer...

Jeg forstår ikke helt hvorfor jeg blive med at få en type konvertings fejl når jeg vælger et item fra listboxen.

Listbox1's data er en Custom Collection klasse som indeholder Custom Entity properties som jeg binder til Listbox1's datasource. Det virker fint.

Nu vil jeg så fylde Listbox nr. 2 med data valgt fra Lisbox1 udfra Listbox1 valuefield og der opstår problemerne SelectedIndexChanged eventet.

jeg vil vise dataebe med denne metode: Me.displayProductsByCategoryId(obj)

Den tager cutom entity objektet som param og i DAL metoden som henter dataene, bruger jeg custom entity klassen's property ID, for at hende produkter som har den givne kategori ID.

Min kode:

-----------------------------------------------------------------

Private Sub lstProductCategories_SelectedIndexChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles lstProductCategories.SelectedIndexChanged

Me.lstProductCategories.ClearSelected()

If Me.lstProductCategories.Items.Count > 0 Then

Try

Dim objSelected As Object = Me.lstProductCategories.SelectedValue

If objSelected IsNot Nothing Then

Dim obj As ProductCategoryEntity

obj = CType(objSelected, ProductCategoryEntity)

Me.displayProductsByCategoryId(obj.ID)

Else

PrintMessage("lstProducts - Error nothing selected!", Color.Red)

End If

Catch excpt As Exception

PrintMessage("Exception: " + excpt.Message, Color.Red)

End Try

Else

PrintMessage("Can't fetch anything from an empty ListBox", Color.Red)

End If

End Sub

-----------------------------------------------------------------

Nogen der kan se hvad jeg gør galt?

Håber at høre fra jer.

Mvh

dotdonk
Avatar billede dotdonk Nybegynder
10. juni 2006 - 02:29 #1
har fundet en løsning...

og det virker!

:-)

hvis nogen er interesseret i den, så skriv en mail til mig på dotdonk@gmail.com