Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2006 - 10:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Page.Error eller?

Jeg forsøger at lave noget generelt i toppen af alle sider indenfor en applikation, sådan, at hvis der opstår en uventet fejl som foreksempel at databasen ikke er tilgængelig, udskrives en fejl i en label, fremfor den generelle fejlbesked, der fylder hele skærmen og kan skræmme den mest hårdføre hjemmeside-bruger :-)

Jeg har forsøgt mig med:

protected void Page_Error(object sender, EventArgs e)
    {
        //Response.Redirect("http://jubii.dk");
        label_Response.Text += " Der opstod en fejl";
        label_Response.ForeColor = Color.FromName("Red");
    }

Men det virker ikke.
Hvis jeg benytter selve redirecten virker det faktisk fint - altså, der viderestilles til jubii.dk, men hvis jeg fjerner redirecten og bare vil have skrevet at der er fejl med rødt i min label, virker det ikke.
Avatar billede siz23 Nybegynder
06. juni 2006 - 12:27 #1
tror dit problem ligger i at du ryger ind i en default fejl handler. (fx. error 500 siden, med internal server fejl etc.)

ville nok kigge efter en metode/object til at cleare din fejl, så du stadig vil få vist din side normalt.

grunden til redirect virker, er nok fordi den smider brugeren over på en anden side, så fejl på din side kan værre ligegyldige på det tidspunkt.
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2006 - 15:23 #2
Jeg er ikke helt med på det du skriver.
Hvordan cleares fejlene? Det er lige præcis det jeg er ude på. Altså, cleare uventede fejl på siden og stadig vise siden, men med en fejlmeddelelse i en label.
Avatar billede siz23 Nybegynder
07. juni 2006 - 13:08 #3
protected void Page_Error(object sender, EventArgs e)
    {
        //Response.Redirect("http://jubii.dk");
        label_Response.Text += " Der opstod en fejl";
        label_Response.ForeColor = Color.FromName("Red");
        Server.ClearError();
    }

------------------------------------------------------------
P.S. der er ingen garati for overstående fungere, da jeg må indrømme at jeg ikke kode asp/html ret meget, men et forsøg værd. (taget efter et hurtigt google forsøg)
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2006 - 13:52 #4
Tak. Men det virker stadig ikke.
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2006 - 02:57 #5
Lukket