Avatar billede donnieb Nybegynder
06. juni 2006 - 09:02 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Visuel vurdering

Jeg ønsker en helt neutral vurdering af mit site og har derfor lavet dette opslag. Jeg vil primært i skal kigge på det rent visuelle logo, opsætning, farver osv. Men tager selvfølgelig også imod kommentarer om selve anvendeligheden m.m.

Site: www.danieldigitaldesign.dk

Til dem der gider at skrive et par ord/linjer

på forhånd tak.
Avatar billede backside Nybegynder
06. juni 2006 - 09:42 #1
Ser nu fint ud. Dog er kvaliteten af DDD for ringe, det kan godt gøres bedre.
"Klik her for at komme videre" er også helt unødvendig.
Men enkel og nydelig.
Avatar billede donnieb Nybegynder
06. juni 2006 - 10:49 #2
Har et problem med at få dem helt rene da jeg har lavet dem ud fra en font i illustrator og eksporteret dem til Flash. Det er vektor men så snart jeg scalere dem ned i den størrelse bliver de sådan som de er nu. Det er uanset om det er i illustrator eller flash?

Er der nogen der har en ide til hvad jeg kunne gøre?
Avatar billede backside Nybegynder
06. juni 2006 - 10:55 #3
Lave det i den størrelse det skal være så du ikke skal scalere det ned.
Avatar billede donnieb Nybegynder
06. juni 2006 - 11:07 #4
Har prøvet men jeg tror det kommer i det øjeblik jeg ændrer fontens form.
Avatar billede backside Nybegynder
06. juni 2006 - 11:17 #5
Ja, derfor skal du lave det nøjagtigt som det skal se ud, så du ikke behøver at ændre formen.
Avatar billede donnieb Nybegynder
06. juni 2006 - 11:51 #6
Det virker heller ikke, de er stadig ikke helt rene?
Avatar billede backside Nybegynder
06. juni 2006 - 11:51 #7
Hvis du ikke har en font der passer 100% kan du tegne det selv. Hvis det er det du mener med at ændre fontens form.
Skal fonten trækkes bliver det sjældent godt.
En hurtig tegning, der kan nok opnås et bedre resultat hvis der pusles lidt om den.
http://www.backside.dk/e/ddd.gif
Avatar billede miqe Nybegynder
19. juli 2006 - 17:31 #8
Det er først når man går ind under referencerne, at man graver frem, hvilke teknologier du bruger til dit design.
Kommer man ind på forsiden er det kun dit domænenavn, der fortæller at det handler om digitalt design. Man kan være tilbøjelig til at tro at du kun arbejder i Flash indtil man tager sig tid til at gå dine referencer igennem.
Skal man bruge en anden løsning end flash og kigger en masse udbyderes hjemmesider igennem, når man ikke nødvendigvis længere end til forsiden, og misser dermed den information, der får dem til at granske siden lidt nøjere.
Avatar billede miqe Nybegynder
19. juli 2006 - 17:32 #9
Rent visuelt er siden rigtigt flot, enkel og overskueligt.
Avatar billede donnieb Nybegynder
19. juli 2006 - 21:22 #10
Først og fremmest tak til miqe fordi du gider at svare på et gammelt indlæg. Herefter syntes jeg det var en rigtig god analyse. Du har set nogle ting jeg kan bruge til noget. Dog var det ikke så visuelt orienteret.
Men jeg vil lukke dette indlæg og give pointene til miqe for den mest analyserende vurdering.
Avatar billede miqe Nybegynder
21. juli 2006 - 09:41 #11
Skrev et længere indlæg igår, der forsvandt sporløst, da jeg trykkede på "Send".
De vigtigste punkter var:
Fed kombination af animation, stilsikkerhed og hastighed.
Godt du bruger store D'er, da 3 små d'er "ddd" står for "Det Danske Drengekor"
Vil være godt med en enkel linie, der gør det klart at selvom du primært designer med flash, kan det sagtens kombineres med andre teknologier, som f.eks. XML, PHP, MySQL osv.
Derudover havde jeg nogle bemærkninger til hvordan du kunne få din html til at validere xhtml1.1