Avatar billede natro Nybegynder
03. juni 2006 - 22:49 Der er 1 kommentar

active content update problemer

Er der andre end mig som har problemer med at få Macromedias update til flash 8 til at virke, -den update som kan lave to templates, som har en kode som gør at man ser en flashside uden de rammer som er på hvis man ser siden i den nyeste udgave a Explorer????
Jeg publicerer først .fla filen, så der kommer et html dokument (en af de to templates som følger med updaten), bagefter går jeg til commnands-menuen og vælger den nederste af de 4 knapper: active content update. Jeg uploader .js filen, html og swf filen, men der er stadig rammer omkring flash-filen!!! Hvad kan der være galt? Har du prøvet noget lignende?
Avatar billede tedar Nybegynder
29. juni 2006 - 14:39 #1
lav en fil med det her javascript i, og load den på siden.
<script language="javascript" type="text/javascript" src="js/flashembedder.js"></script>

kald den så med følgende i stedet for dine embed/object tags

<script language="JavaScript" type="text/javascript">
    embedFlash("min_flash.swf", "1200", "1000", "#ffffff", "", "", "never", "best", "window", "false", "6,0,0,0");
</script>

##### flashembedder.js #####
function embedFlash(fMovieSrc, fWidth, fHeight, fBgColor, fVars, fBase, fAllowScriptAccess, fQuality, fWmode, fAllowMenu, fVersion){

fVars    = (fVars == undefined) ? "" : fVars;
fWidth = (fWidth == undefined) ? "100%" : fWidth;
fHeight    = (fHeight == undefined) ? "100%" : fHeight;
fBgColor    = (fBgColor == undefined) ? "#ffffff" : fBgColor;
fBase    = (fBase == undefined) ? "." : fBase;
fQuality = (fQuality == undefined) ? "best" : fQuality;
fWmode = (fWmode == undefined) ? "window" : fWmode;                //transparent, opaque, window,
fAllowMenu = (fAllowMenu == undefined) ? "false" : fAllowMenu;                 // true, false
fAllowScriptAccess = (fAllowScriptAccess == undefined)     ? "never" : fAllowScriptAccess;     //allways or never
fVersion = (fVersion == undefined) ? "8,0,0,0" : fVersion;

      var oeTags = '<object classid="clsid:d27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000"'
      + 'width="'+fWidth+'" height="'+fHeight+'"'
      + 'codebase="http://fpdownload.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,0,0">'
      + '<param name="movie" value="'+fMovieSrc+'">'
      + '<param name="allowScriptAccess" value="'+fAllowScriptAccess+'">'
      + '<param name="play" value="true">'
      + '<param name="loop" value="false">'
      + '<param name="quality" value="'+fQuality+'">'
      + '<param name="menu" value="'+fAllowMenu+'">'
      + '<param name="bgcolor" value="'+fBgColor+'" />'
      + '<param name="base" value="'+fBase+'" />'
      + '<param name="flashvars" value="'+fVars+'" />'
      + '<param name="wmode" value="'+fWmode+'" />'
      + '<embed src="'+fMovieSrc+'"'
      +     'allowScriptAccess="'+fAllowScriptAccess+'"'
      +     'width="'+fWidth+'" height="'+fHeight+'"'
      +     'play="true"'
      +     'loop="false"'
      +     'quality="'+fQuality+'"'
      +     'menu="'+fAllowMenu+'"'
      +    'bgcolor="'+fBgColor+'"'
      +     'base="'+fBase+'"'
      +     'flashvars="'+fVars+'"'
      +     'type="application/x-shockwave-flash"'
      +     'wmode="'+fWmode+'"'
      +     'pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer">'
      + '<\/embed>'
      + '<\/object>';
    document.write(oeTags);

}