Avatar billede Slettet bruger
02. juni 2006 - 22:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Pure-ftp problem

Jeg kan ikke logge ind efter at jeg har addet en konto med følgende commando.

pure-pw useradd brugernavn -D /var/sti/sti -f /etc/pureftpd.passwd -u www -g www -m

Der kommer ingen fejl, men alligevel virker det ikke. Nogen der har en ide?
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2006 - 01:32 #1
Jeg har oplevet fuldstændig det samme problem. Ingen fejl og intet i loggen udover brugeren blev afvist. Det virker sikkert med PAM auth?

Jeg havde ingen anden løsning end at installere Pro-FTPd i stedet for.
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2006 - 01:36 #2
Mange tak. Har du et sted hvor der er en vejledning til at installere Pro-FTP?
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2006 - 01:46 #3
Jeg kan ærlig talt ikke huske hvordan jeg installerede det - ligger den ikke i ports?

Når du har gjort det har jeg en konfigurationsfil du kan kopiere - den burde være sat nogenlunde op og spare dig for en hel del besvær, hvis du bruger en SQL backend.

Find et administrationsinterface her:
http://sourceforge.net/projects/proftpd-admin/

Det gør livet MEGET nemmere, at have brugere i en SQL database, synes jeg.

/usr/local/etc/proftpd.conf :
#
# /etc/proftpd.conf -- This is a basic ProFTPD configuration file.
# To really apply changes reload proftpd after modifications.
#

ServerName            "FTP Navn"
ServerType            standalone
DeferWelcome            off

## Din servers "IP"
DefaultAddress            192.168.1.30
##

MultilineRFC2228        on
DefaultServer            on
ShowSymlinks            on

TimeoutNoTransfer        600
TimeoutStalled            600
TimeoutIdle            1200

DisplayLogin                    welcome.msg
DisplayFirstChdir              .message
ListOptions                    "-l"

DenyFilter            \*.*/

# Uncomment this if you are using NIS or LDAP to retrieve passwords:
#PersistentPasswd        off

# Uncomment this if you would use TLS module:
#TLSEngine             on

# Uncomment this if you would use quota module:
#Quotas                on

# Uncomment this if you would use ratio module:
#Ratios                on

# Port 21 is the standard FTP port.
Port                2226

###
## NAT ROUTING
## http://www.castaglia.org/proftpd/doc/contrib/ProFTPD-mini-HOWTO-NAT.html
##
MasqueradeAddress  ftp.ditdomain.dk  # using a DNS name
MasqueradeAddress  123.123.132.123    # using an IP address

PassivePorts 55534 65534      # Forwaredede porte i din router
####

# To prevent DoS attacks, set the maximum number of child processes
# to 30.  If you need to allow more than 30 concurrent connections
# at once, simply increase this value.  Note that this ONLY works
# in standalone mode, in inetd mode you should use an inetd server
# that allows you to limit maximum number of processes per service
# (such as xinetd)
MaxInstances            30

# Set the user and group that the server normally runs at.
User                nobody
Group                nogroup

# Umask 022 is a good standard umask to prevent new files and dirs
# (second parm) from being group and world writable.
Umask                022  022
# Normally, we want files to be overwriteable.
AllowOverwrite            on

# Delay engine reduces impact of the so-called Timing Attack described in
# http://security.lss.hr/index.php?page=details&ID=LSS-2004-10-02
# It is on by default.
#DelayEngine             off

########### My changes

<IfModule mod_auth_pam.c>
    AuthPAM off
  </IfModule>

DefaultRoot  ~
RequireValidShell              OFF

# Debug Level
# emerg, alert, crit (empfohlen), error, warn. notice, info, debug
SyslogLevel             emerg
SystemLog            /var/log/proftpd.system.log

SQLConnectInfo                  proftpd@localhost username password
SQLAuthenticate                users  groups
SQLAuthTypes                    Crypt  Backend
SQLUserInfo                    users userid passwd uid gid homedir shell
SQLGroupInfo                    groups groupid gid members

SQLLog                          PASS logincount
SQLNamedQuery                  logincount UPDATE "login_count=login_count+1 WHERE userid='%u'" users
SQLLog                          PASS lastlogin
SQLNamedQuery                  lastlogin UPDATE "last_login=now() WHERE userid='%u'" users
SQLLog RETR                    dlbytescount
SQLNamedQuery                  dlbytescount UPDATE "dl_bytes=dl_bytes+%b WHERE userid='%u'" users
SQLLog RETR                    dlcount
SQLNamedQuery                  dlcount UPDATE "dl_count=dl_count+1 WHERE userid='%u'" users
SQLLog STOR                    ulbytescount
SQLNamedQuery                  ulbytescount UPDATE "ul_bytes=ul_bytes+%b WHERE userid='%u'" users
SQLLog STOR                    ulcount
SQLNamedQuery                  ulcount UPDATE "ul_count=ul_count+1 WHERE userid='%u'" users
SQLUserWhereClause              "disabled!=1"

# A basic anonymous configuration, no upload directories.

# <Anonymous ~ftp>
#  User                ftp
#  Group                nogroup
#  # We want clients to be able to login with "anonymous" as well as "ftp"
#  UserAlias            anonymous ftp
#  # Cosmetic changes, all files belongs to ftp user
#  DirFakeUser    on ftp
#  DirFakeGroup on ftp
#
#  RequireValidShell        off
#
#  # Limit the maximum number of anonymous logins
#  MaxClients            10
#
#  # We want 'welcome.msg' displayed at login, and '.message' displayed
#  # in each newly chdired directory.
#  DisplayLogin            welcome.msg
#  DisplayFirstChdir        .message
#
#  # Limit WRITE everywhere in the anonymous chroot
#  <Directory *>
#    <Limit WRITE>
#      DenyAll
#    </Limit>
#  </Directory>
#
#  # Uncomment this if you're brave.
#  # <Directory incoming>
#  #  # Umask 022 is a good standard umask to prevent new files and dirs
#  #  # (second parm) from being group and world writable.
#  #  Umask                022  022
#  #            <Limit READ WRITE>
#  #            DenyAll
#  #            </Limit>
#  #            <Limit STOR>
#  #            AllowAll
#  #            </Limit>
#  # </Directory>
#
# </Anonymous>

Er det overskueligt?

--pacroon
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2006 - 10:56 #4
Jeg fik det løst på en eller anden måde. Er ikke klar over hvordan men nu virker det i hvertfald.

Du kan bare smide et svar :)
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2006 - 11:01 #5
Mange tak